آفتاب
منابع سوری:

آمریکا در پی ناتوانی در کنترل داعش برای حفظ آبروی خود وارد صحنه می شود/ هر اقدامی باید با هماهنگی سوریه باشد

آمریکا در پی ناتوانی در کنترل داعش برای حفظ آبروی خود وارد صحنه می شود/ هر اقدامی باید با هماهنگی سوریه باشد

منابع سوری با انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا در خصوص تروریسم تاکید کردند که اتخاذ هر اقدامی توسط آمریکا علیه داعش در سوریه باید با هماهنگی دولت این کشور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع آگاه در سوریه اعلام کردند که همکاریهای بین المللی علیه گروه تروریستی داعش و اظهارات بیان شده درخصوص احتمال حمله به مواضع این گروه تروریستی در سوریه در راستای حفظ آبروی آمریکا پس از ناتوانی در کنترل داعش صورت می گیرد.

این منابع همچنین در خصوص امکان مداخله آمریکا در حمله به مواضع داعش در سوریه اعلام کردند: تاکنون هیچ موضع مخالف و موافقی در خصوص مداخله آمریکا در حمله به مواضع داعش در سوریه اتخاذ نشده و مسئله ای که واضح استف اینکه هرگونه مداخله آمریکا باید با هماهنگی سوریه و به صورت محدود و مشخص و در چارچوب قانون صورت بگیرد.

منابع مذکور همچنین تأکید کردند که حمله به مواضع داعش در یک سو و حمایت از این گروه تروریستی در سوی دیگر امری غیر قبل قبول است.

این منابع افزودند: تروریسم تنها در داعش خلاصه نمی شود و گروه موسوم به جبهه النصره و دیگر گروههای مسلح نیز، شامل تروریسم می شوند.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار گزارشی اعلام کرد که پیشروی داعش در غرب سوریه و حلب، آمریکا را بر آن خواهد داشت که با دولت سوریه در راستای سرکوب این گروه تروریستی به شکل آشکار و پنهان همکاری داشته باشد.

 

کد N460541

وبگردی