آفتاب

منتظر آیفون 128 گیگابایتی باشید+عکس

منتظر آیفون 128 گیگابایتی باشید+عکس

آیفون بعدی اپل ممکن است پر ظرفیت‌ترین حافظه ذخیره‌سازی را در بین گوشی‌های تولیدی این شرکت تا به حال داشته باشد. با اسناد جدیدی که فاش شده احتمال عرضه شدن نسخه 128 گیگابایتی آیفون 6 بسیار قوت گرفته است.

نامه نیوز: صحبت از حافظه‌های 128 گیگابایتی فلش NAND تولید شده توسط شرکت توشیبا در میان است. اسناد اولیه استفاده از این نسخه حافظه ذخیره سازی ابتدا در GeekBar و پس از آن و برای بار دوم در G for Games مطرح شد. حال به طرز عجیبی در یکی از اسناد فاش شده، ظرفیت‌های تولیدی آیفون 6 در حافظه‌های ذخیره سازی 16، 64 و 128 گیگابایتی مشاهده شده و هیچ صحبتی از نسخه‌ 32 گیگابایتی این گوشی وجود ندارد.

در آخرین نسل پرچم‌دار اپل، آیفون 5s با حافظه‌های ذخیره سازی 16، 32 و 64 گیگ عرضه شد که با دوبرابر شدن حجم ذخیره سازی هر مدل در این نسل، قیمت نیز 100 دلار افزایش پیدا می‌کرد. اکنون اگر اپل بخواهد دوباره آیفون‌ را در سه نسخه با تفاوت در حجم ذخیره سازی روانه بازار کند و قید نسخه 32 گیگابایت این گوشی هوشمند را بزند، این موضوع منجر به بالا رفتن قیمت و در نتیجه تشویق مشتری به تهیه مدل‌های گران قیمت‌تر خواهد شد.

با این حال، این احتمال هنوز وجود دارد که اپل آیفون را در چهار نسخه و متفاوت در مقدار ظرفیت ذخیره  سازی تولید کند و مدل 32 گیگ را هنوز در رنج تنوع محصولات خودش حفظ کند. این شرکت در حال حاضر نیز آیپد‌های ایر و آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا را در ظرفیت‌های ذخیره سازی 16 تا 64 گیگابایت عرضه می‌کند.

در سند فاش شده، مدل ساخت حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایت توسط توشیبا و Hynix قید شده، در حالی که مدل 64 گیگ را با اجزای تولیدی NAND تنها شرکت Hynix می‌سازد و بالاترین ظرفیت ذخیره سازی در بین آیفون‌های آینده یعنی مدل 128 گیگابایتی شرکت توشیبا به تنهایی خواهد ساخت.



یکی از شایعاتی که در خرداد ماه منتشر شده بود، به این موضوع اشاره داشت که اپل حق انتخاب مدل ذخیره سازی 128 گیگ را محدود خواهد کرد و این حافظه ذخیره سازی بالا را تنها در آیفون 6 مدل 5.5 اینچی در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد. همانطور که حتما از سیل اخبار و شایعات آیفون 6 تا کنون با خبر شده‌اید، آیفون 6 قرار است در دو مدل و در دو اندازه متفاوت 4.7 و 5.5 اینچی معرفی و به بازار‌ها عرضه شود.

انتظار داریم تمام شایعات آیفون ۶ در ۱۸ شهریور ماه و در جریان یک مراسم رسمی خاتمه یابد و با تمام جزییات و ویژگی‌های این تلفن پر شایعه آشنا شویم. زمان شروع عرضه این گوشی هوشمند نیز ۱۰ روز پس از تاریخ رونمایی یعنی در ۲۸ شهریور برآورد می‌شود. اما نظر شما درباره مدل جدید و 128 گیگابایتی آیفون ۶ چیست؟ عرضه این مدل توسط اپل را ضروری می‌دانید؟
کد N460498

وبگردی