آفتاب

روسیه ناتو را به سرپوش گذاشتن بر جنایات نیروهای اوکراین متهم کرد

روسیه ناتو را به سرپوش گذاشتن بر جنایات نیروهای اوکراین متهم کرد

مسکو-ایرنا- دفتر نمایندگی روسیه در ناتو روز شنبه در بیانیه ای دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را به تلاش برای سرپوش گذاشتن برجنایات نیروهای اوکراین در مناطق جنوب و شرق این کشور متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، در این بیانیه با اشاره به اظهارات روز گذشته آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو که ورود کاروان کمک های انسانی روسیه به اوکراین را محکوم کرده بود، گفته شده است: این اقدام ناتو تلاش دیگری برای سرپوش گذاشتن بر جنایات مقامها و نیروهای اوکراینی در مناطق جنوب و شرق این کشور است.

در بیانیه آمده است: ناتو نگران فاجعه انسانی در مناطق شرق اوکراین نیست و نمی خواهد بحران این کشور از راههای سیاسی حل و فصل شود.

دفتر نمایندگی روسیه در ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را متهم کرده است که فقط به مسایل ژئوپلیتیکی توجه دارد و برای زندگی انسانها و نجات جان آنها کوچکترین اهمیتی قائل نیست.

در پایان بیانیه گفته شده است: از ناتو انتظار هیچ گونه نگرانی در مورد فجایع انسانی نمی رود و در گذشته شاهد نتایج مداخلات نیروهای این سازمان در مناطق مختلف جهان بودیم.

دبیر کل ناتو روز جمعه ورود کاروان کمک های انسانی روسیه به شرق اوکراین را محکوم کرد.

راسموسن گفت: این اقدام روسیه نقض تعهدات بین المللی این کشور ازجمله در اجلاس های برلین و ژنو است.

بیش از 280 کامیون حامل 2000 تن کمک های انسانی روسیه روز جمعه از مرز اوکراین عبور کرده و وارد منطقه لوهانسک این کشور شده و در حال حاضر تخلیه محموله های این کامیونها جریان دارد.

اروپام*5*391*518** 1583
کد N460309

وبگردی