آفتاب

"مسلمانان انگلیسی خرده فرهنگ تروریست‌ها را ملامت کنند"

"مسلمانان انگلیسی خرده فرهنگ تروریست‌ها را ملامت کنند"

پس از انتشار ویدئویی توسط داعش که فردی به ظاهر انگلیسی یک روزنامه‌نگار آمریکایی را سر می‌برد، یک رهبر مسلمان انگلیس اقدامی برای مبارزه با "خرده فرهنگ تروریست‌ها" را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اقبال سکرانی، از مشاوران شورای مسلمانان بریتانیا پس از آنکه داعش ویدیوی سربریدن جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی را منتشر کرد، گفت که نباید اجازه داد جوانان انگلیسی توسط ایدئولوژی‌های افراطی اغوا شوند.

وی در گفت‌و‌گو با بی‌.بی.سی تأکید کرد: این خرده فرهنگ که تروریست‌ها آن را در رسانه‌ها "جسارت" می‌نامند، در حاشیه جامعه قرار دارد و چالشی اساسی است. این مشکلی است که تمام ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و در صورتی می‌توان با آن مقابله کرد که تمام ما برای مبارزه با آن همکاری کنیم.

وی گفت که جامعه مسلمانان در حال ارسال این پیام است که "این اقدامی برخلاف قوانین اسلامی" است.

به گفته وی خانواده‌ها زمانی مقام‌ها را در جریان قرار می‌دهند که متوجه می‌شوند پسرشان برای جنگ عازم خاورمیانه شده‌اند.

در فیلم منتشر شده توسط داعش جیمز فولی، لباسی نارنجی رنگ به تن دارد و روی زانو نشسته است و فردی با لباس سراسر مشکی با لهجه انگلیسی مطالبی را بیان می‌کند. این رهبر مسلمان انگلیس گفت که هر کسی این فرد را شناخته است، وظیفه دارد که با پلیس تماس بگیرد. یکی از گروگان‌های سابق در گفت‌و‌گو با گاردین این مرد نقاب‌پوش را شناسایی کرده و گفته است که وی مسئول حراست از گروگان‌های خارجی در استان رقه در شرق سوریه بوده است.

انگلیسی‌ها در فعالیت‌های تروریستی پیش از این نیز حضور داشته‌اند و در سال 2005 چهار تروریست انگلیسی که دو تن از آنان در کمپ‌های القاعده در پاکستان آموزش دیده بودند، در جریان حمله‌ای انتحاری 52 تن را در لندن کشتند.

انتهای پیام

کد N460286

وبگردی