آفتاب

نمایش اولین فیلم بلند بتین قبادی در تورنتو

نمایش اولین فیلم بلند بتین قبادی در تورنتو

«مردان» اولین فیلم بلند «بتین قبادی» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش «اکتشافات» Discovery تحت عنوان «آینده سینمای جهان» در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «مردان» به كارگردانی «بتین قبادی» در بخش «اکتشافات» در سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کشور کانادا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا؛ «مردان» اولین فیلم بلند «بتین قبادی» بعد از فیلم کوتاه داستانی «از باد بپرسید» Ask The Wind که توانست جایزه خرس کریستال شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال 2010 را از آن خود کند، در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش «اکتشافات» Discovery تحت عنوان «آینده سینمای جهان» در سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده می‌رود.

«مردان» که سال گذشته در اقلیم کردستان عراق ساخته شده؛ در سه سئانس مختلف در روزهای 15، 17 و 23 شهریورماه (6، 8 و 14 سپتامبر 2014)، در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید.

در کنفراس خبری که روز 28 مردادماه (19 آگوست) در تورنتو برگزار شد، توسط مسئولان جشنواره رسماً اعلام شد که «مردان» آخرین ساخته «بتین قبادی» در میان فیلم‌هایی از کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، آرژانتین، اتریش، نروژ، استرالیا و... در بخش «اکتشافات» پذیرفته شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو که یکی از فستیوالهای معتبر سینمایی در جهان به شمار می‌رود و ورود اکثر فیلم‌های مطرح سینما به جشنواره‌های مختلف جهانی و آکادمی اسکار به حساب می‌آید، در این دوره با نمایش 300 فیلم‌ از کارگردانان بیش از 60 کشور جهان در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن و با حضور هنرمندان باتجربه و ستاره‌های سرشناس سینمای جهان از روزهای 13 تا 23 شهریورماه جاری (4 تا 14 سپتامبر 2014) در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار خواهد شود.

در خلاصه داستان فیلم «مردان» آمده است؛ افسری که در کودکی داستان ناگواری برایش اتفاق ‌افتاده است به انسانی رانده شده، گوشه‌گیر و فردی تنها تبدیل می‌شود؛ وی در طبیعت وحشی و در بین کوههای کردستان به دنبال مرد گمشده‌ای می‌گردد.

«بتین قبادی» سال 1358 در شهر بانه در كردستان ایران متولد شده است. سال 1373 با نقاشی وارد دنیای هنر شد و در سال 1375 با ساخت فیلم كوتاه «نقاشی» برای صدا و سیمای سنندج شروع به فعالیت فیلمسازی نمود. وی تاكنون 6 فیلم كوتاه داستانی به نام‌های «نقاشی»، «حتماً امروز» در سال 1380، «اینجا آنتن نمی‌دهد» در سال 1381، «سربازی كه شكست» در سال 1383، «حاضر برای مردن» در سال 1387 و «از باد بپرسید» در سال 1387 را كارگردانی كرده است. وی در سن 23 سالگی برای کامل‌تر کردن فعالیت‌های سینمایی‌اش عازم پاریس شد و این شهر را به مثابه یک دانشگاه انتخاب کرد؛ وی چندین فیلم کوتاه در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ساخت. سال 2009 با ساختن فیلم کوتاه «از باد بپرسید» توانست جایزه خرس بلورین (کریستال) جشنواره فیلم برلین در سال 2010 را از آن خود کند.

کد N460219

وبگردی