آفتاب

مرگ فجیع شوهر خواهر در یکی از خیابان های تهران

مرگ فجیع شوهر خواهر در یکی از خیابان های تهران

اعتیاد، افسردگی و ازدواج ناموفق، از رزیتا زنی ساخت که نه فقط زندگی خودش، بلکه زندگی خواهرش و فرزندان او را هم نابود کرد.

به گزارش جام جم، نقشه قبلی بود یا دعوا بر سر مواد، فرقی نمی‌کند، کوروش مردی بود که با همدستی خواهر همسرش به قتل رسید. پرونده سه متهم دارد که یکی از آنها در زندان جانش را از دست داده ‌است و دو متهم دیگر دو هفته قبل در شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران محاکمه شدند.
ثقوری، نماینده دادستان تهران درباره کیفرخواست این پرونده می گوید: یک سال قبل خبر درگیری شدید و مرگباری در خیابانی در جنوب تهران به ماموران گزارش شد. در همان ابتدای حضور ماموران در محل، مشخص شد علت مرگ، شلیک گلوله به سینه مقتول است. این درگیری خونین به دلیل کتک کاری مردی که قصد داشت خواهر همسرش را به مرکز ترک اعتیاد ببرد، اتفاق افتاده بود.
پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی و آغاز تحقیقات تخصصی مشخص شد دو مردی که با کوروش ـ مقتول پرونده ـ درگیر بودند، با رزیتا خواهر همسر او آشنا بوده و به خواست او به محل کشانده شدند. چند روز بعد از این حادثه در حالی که متهمان مخفی شده بودند، از سوی پلیس شناسایی و بازداشت شدند. هر سه متهم به جرم خود اعتراف و جزئیات قتل را بیان کردند.



نماینده دادستان تهران ادامه می دهد: رزیتا بر سر رفتن به مرکز ترک اعتیاد و فشارهایی که شوهرخواهرش به علت این موضوع بر او وارد کرده ، با وی در خیابان درگیر شده و از دوستش شاهین کمک خواسته بود. شاهین هم با دوستش سهیل به محل رفته بود. آنها بعد از درگیری با کوروش او را به قتل رساندند. مندرجات پرونده و اعتراف متهمان نشان می دهد ابتدا شاهین با شمشیر ضرباتی به کوروش وارد کرده و سپس سهیل او را با شلیک گلوله به قتل رسانده است. کیفرخواست نیز بر اساس مدارک موجود و مستندات ارائه شده به دادگاه صادر شده است. البته در مورد شاهین به این دلیل که او در زندان جان خود را از دست داده، قرار منع تعقیب صادر شده و دو متهم دیگر پای میز محاکمه قرار دارند. سهیل براساس کیفرخواست اتهام قتل عمدی و رزیتا معاونت در قتل عمدی دارد.



کشمکش های طولانی

رابطه رزیتا و کوروش فراتر از شوهرخواهر و خواهرزن بود. این را خواهر رزیتا و همسر مقتول می گوید: شوهرم چند سال قبل با من ازدواج کرد. او همسر دیگری هم داشت و من زن دومش بودم. ما چند فرزند داشتیم شوهرم اعتیاد داشت و به همین دلیل هم خواهرم را وادار کرد با یکی از دوستانش که مردی موادفروش بود، ازدواج کند. رزیتا یک ماه بعد از ازدواج طلاق گرفت و به خانه ما برگشت، اما در این مدت توسط شوهرش معتاد شده بود. خواهرم از کوروش می ترسید، چون مرد خشنی بود. من هم از او می ترسیدم و به همین دلیل همیشه سکوت می کردم.



او حتی برای تامین هزینه موادش، رزیتا را وادار به انجام کارهای نادرستی می کرد و اگر خواهرم به خواسته اش عمل نمی کرد، به شدت کتک می خورد. درگیری آن روز هم بر سر مواد بود. کوروش مردی دلسوز نبود و اگر قصدش ترک دادن رزیتا بود او را به زور به عقد کسی که اعتیاد داشت درنمی آورد. خواهر من هم اشتباهات زیادی مرتکب شد. او هم به اندازه کوروش مقصر است و نباید تن به ذلت می داد. او هم خودش را بدبخت کرد و هم من و بچه هایم را. هرچند بچه های من از خاله شان اعلام گذشت کردند اما فرزند دیگر کوروش که از همسر اولش است، برای او درخواست مجازات کرده است؛ البته همسر اول کوروش می داند که او چطور ما را اذیت می کرد.
این زن ادامه می دهد: چاره ای جز تحمل نداشتم. چند فرزند داشتم و شغلی هم نداشتم و برای این که بتوانم زندگی ام را اداره و خرج بچه هایم را تامین کنم، راهی جز تحمل رفتارهای زشت کوروش نداشتم.
نقشه ای در کار نبود
رزیتا می گوید در قتل نقشی نداشته و نقشه ای از پیش طراحی شده در کار نبوده است. او کیفرخواست را قبول ندارد، اما گفته های خواهرش درباره کوروش را تائید می کند.این متهم می گوید: کوروش خیلی اذیتم می کرد. وقتی وارد زندگی خواهرم شد، من دختر بچه ای کم سن و سال بودم و از آنجا که سرپرستی هم نداشتم، با خواهرم زندگی می کردم. از همان موقع کوروش سوءاستفاده از مرا شروع کرد. او برای این که به هدفش برسد مرا وادار کرد با یکی از دوستانش که شیشه می فروخت، ازدواج کنم. شوهرم هم مثل کوروش بود شاید هم بدتر اصلا دوستش نداشتم. او مرا وادار کرد شیشه بکشم و این طوری بود که معتاد شدم. یک ماه از ازدواجم گذشته بود که توافقی از هم جدا شدیم. او هم فهمیده بود به درد هم نمی خوریم. چون جایی برای ماندن نداشتم، دوباره به خانه خواهرم برگشتم و باز هم زیر دست کوروش افتادم و سوءاستفاده های او از من، شروع شد. اگر هم به خواسته هایش عمل نمی کردم، به من مواد نمی داد.
مدتی بعد از جدایی ام با مردی آشنا شدم. شاهین را دوست داشتم هرچند شاهین هم اعتیاد داشت اما مثل کوروش نبود. کوروش از این رابطه ناراحت بود و مرتب اذیتم می کرد. برای هر موضوعی بهانه گیری می کرد و مرا به باد کتک می گرفت. راضی نبودم زندگی خواهرم را از هم بپاشم، اما نمی توانستم شوهر او را تحمل کنم. خواهرم می دانست شوهرش چطور آدمی است روز حادثه هم داشتم برای خرید شیشه می رفتم که در خیابان با هم دعوا کردیم. او سعی کرد جلوی مرا بگیرد گفت هرجایی که من می گویم باید بروی و بدون اجازه من حق نداری جایی بروی گفت حالا که این طوری است و تو به خواسته های من عمل نمی کنی، می برمت کمپ و وادارت می کنم ترک کنی. من هم با شاهین تماس گرفتم از حرف زدنش متوجه شدم در حال مشروب خوردن است گفتم کمکم کن. آن زمان کوروش در خیابان کتکم می زد. من و شاهین خیلی همدیگر را دوست داشتیم شاهین بلافاصله آمد من از وجود دوستش خبرنداشتم و فقط از شاهین کمک خواستم.
متهم می گوید این که از پسر مورد علاقه اش درخواست کمک کرده به این دلیل نبوده که شوهرخواهرش را بکشد: فقط برای این که مرا از زیر دست او بیرون بکشد، تلفن زدم. وقتی شاهین آمد با دوستش بود. او به من گفت عقب بروم و بعد با چاقو به کوروش حمله کرد و دو ضربه به او زد. بعد هم سهیل با شلیک گلوله او را به قتل رساند. ما هیچ هماهنگی برای قتل کوروش نداشتیم و من هم معاونت در قتل را قبول ندارم. این حرف ها تهمت است.
رزیتا ادامه می دهد: هرکس چهره ام را می بیند، باور نمی کند هنوز 30 سالم نشده است. شیشه بلایی به سرم آورد که دیگر امیدی به زندگی ندارم. مسبب این همه بدبختی هم کوروش بود. البته خودم هم باید قوی تر می بودم نباید تن به اعتیاد می دادم. راه های بهتری از این زندگی کثیف وجود دارد باید خودم را می کشتم حالم از این زندگی به هم می خورد. چند بار با خودم گفتم بهتر است خودکشی کنم اما جراتش را نداشتم حالا هم با این که می دانم خواهرزاده هایم مرا بخشیده اند اما نمی توانم خودم را ببخشم پدرشان رفتاری با من می کرد که اگر مرا می کشت، بهتر بود.
با این حال ناراحت هستم. بابت اتفاقی که افتاده است شرمنده ام و از خواهرم و فرزندانش خجالت می کشم. من تباه شدم خواهرزاده هایم تباهی مرا به چشم دیدند و شاید به همین دلیل هم اعلام گذشت کردند. از خدا می خواهم او هم مرا ببخشد. در زندان اعتیادم را ترک کرده ام و حالا پاک هستم. اگر از زندان بیرون بیایم، دیگر به سمت مواد نخواهم رفت. متهم دیگر پرونده اتهام قتل را قبول دارد و می گوید زمان تیراندازی مرگبار تحت تاثیر الکل قرار داشت.
کد N460211

وبگردی