آفتاب

پرتاب ناموفق راکت فضایی اسپیس ایکس

پرتاب ناموفق راکت فضایی اسپیس ایکس

راکت فضایی اسپیس ایکس در پرواز آزمایشی روز گذشته با شکست مواجه و در آسمان ایالت تگزاس منفجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راکت F9R متعلق به شرکت اسپیس ایکس روز گذشته و در حین پرواز آزمایشی در ایالت تگزاس منفجر شد. راکت Space X در مدت پرواز با نقص مواجه شد تا از ماموریت فضایی خود باز بماند. سیستم راکت در آسمان تگزاس و به شکل غیر منتظره ای با مشکل مواجه و به صورت اتوماتیک راکت منفجر شد. اکنون کارشناسان در حال بررسی علت این انفجار هستند.

این راکت نوع جدیدی با نام F9R بود. پروژه اسپیس ایکس با همکاری شرکت هایی مانند ناسا، بوئینگ، Blue Origin (منشا آبی)، شرکت Sierra Nevada انجام شده است تا با کمک این فضاپیماها بتوانند فضانوردان را به طور خصوصی (برای تفریح و سرگرمی) یا انجام تحقیقات به ایستگاه بین المللی فضاییISS بفرستند.

اسپیس ایکس ضمن قراردادی به مبلغ حدودا 1.6 میلیارد دلار معادل 1.2 میلیارد یورو ، مسئولیت 12 ماموریت فضایی به ایستگاه بین المللی فضایی را برعهده گرفته است. تاکنون سه پرواز اسپیس ایکس با موفقیت مواجه شده بود.

در ماه گذشته، اسپیس ایکس پس از چندین تلاش ناموفق توانست موشک فالکون 9 را به فضا پرتاب کند. اسپیس ایکس در پرتاب ماهواره جدید از برنامه های متفاوتی استفاده کرده بود. برای مثال، ماهواره های ارسال شده دارای قدرت انتقال بیشتر و سریعتری نسبت به مدل های پیشین بوده و می توانستند در ارتفاعات بالاتری پرواز کرده و مناطق بیشتری را پوشش دهند اما راکت جدید با وجود برنامه هایی مانند پرواز در ارتفاعات، بازگشت به زمین و پرواز مجدد نتوانست به ادامه ماموریت خود بپردازد.

کد N460176

وبگردی