آفتاب
تابش:

لاریجانی به نشانه دوستی نهالی غرس می کند

لاریجانی به نشانه دوستی نهالی غرس می کند

تهران - ایرنا - دبیرکل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه گفت: علی لاریجانی رییس مجلس به نشانه دوستی میان کشورهای حوزه آسیا - اقیانوسیه نهالی را امروز در محوطه مجلس غرس می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد رضا تابش» رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی روز شنبه در مراسم افتتاحیه هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی در شانزدهمین مجمع عمومی این کنفرانس به عنوان میزبان انتخاب شد که برای اجرایی شدن این کنفرانس کمیته ای با حضور اساتید تشکیل شد و تدوین موضوع این نشست در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: موضوع اصلی کنفرانس هفدهم با توجه به نیازها و واقعیت ها و ضرورت های پیش رو و مشارکت های منطقه ای برای پایداری جهان انتخاب شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: این شعار بخشی از دغدغه عمومی جهانی در زمینه توسعه پایدار از جمله مسایل بشری است که باید در سطوح ملی نیز در اولویت قرار گیرد.

تابش همچنین گفت: پیش نویس دستور کار نیز پس از تبادل نظر اعضا و بررسی دستور کارهای نشست های گذشته تدوین شد.

دبیرکل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه ادامه داد: کمیته امور محتوایی یک کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان قانونگذاری در زمینه محیط زیست و پایداری را در دستور کار قرار داد.

تابش همچنین گفت: پیش نویس قطعنامه نشست هفدهم نیز براساس واقعیات جهانی نگاشته شد که در پایان اجلاس به تصویب نمایندگان حاضر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از دو ماه پیش دعوتنامه هایی با امضای رییس مجلس به همراه سایر اسناد این اجلاس را به 46 کشور عضو ارسال کرده است.

وی تصریح کرد: ضیافت شام رییس مجلس شورای اسلامی امشب با حضور شرکت کنندگان اجلاس تهران برگزار می شود و پیش از ضیافت شام، لاریجانی نهالی به نشانه دوستی در محوطه مجلس شورای اسلامی غرس می کند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: سازمان محیط زیست فردا شب میزبان شرکت کنندگان این کنفرانس خواهد بود و به افتخار آنان ضیافت شامی برگزار می شود.

تابش اظهارداشت: مهمانان شرکت کننده در هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه همچنین از پروژه زیست محیطی که در باغ گیاه شناسی سازمان جنگل ها، مراتع کشور در حومه تهران بازدید می کنند.

هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه از امروز به مدت دو روز در تهران برگزار می شود.

سیام**9103**ن.س**1336
کد N460134

وبگردی