آفتاب

اسفنانی: پرونده‌های کودک آزاری نباید رسانه‌ای شود

اسفنانی: پرونده‌های کودک آزاری نباید رسانه‌ای شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به رسانه‌ای شدن برخی پرونده‌های مربوط به کودک‌آزاری گفت که ضرورتی برای رسانه‌ای شدن این پرونده‌ها نیست.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: میلیون‌ها نفر در کشور عاشقانه به فرزندان‌شان عشق می‌ورزند و محبت می‌کنند اما هیچ وقت منعکس نمی‌شود و لزومی هم ندارد که منعکس شود.

وی ادامه داد: هیچ جا هیچ کس نمی‌گوید که فلان مادر نسبت به بچه‌اش این محبت را کرد ولی آزار نسبت به کودکان بی‌دفاع که نه می‌تواند از خودش دفاع کند و نه به دیگری شکایت کند خیلی زود در کل کشور نمود پیدا می‌کند و گاهی نمود جهانی می‌یابد و دیگران را متاثر می‌کند به همین دلیل به نظر من ضرورتی ندارد که این پرونده‌ها رسانه‌ای شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادی که درباره نبود قانون مناسب علیه کودک‌آزاری مطرح می‌شود، گفت: اینطور نیست؛ عموما قانون هر نوع آزار و اذیت و ایراد و جرح و ضرب و حتی توهین و بدرفتاری را هم تماما جرم می‌داند و فرقی نمی‌کند که نسبت به کودک یا بزرگسال اتفاق بیفتد.

اسفنانی تاکید کرد: منتهی از آنجایی که آزار و اذیت نسبت به کودک خیلی سخت‌تر جلوه می‌کند و غیر قابل تحمل‌تر است و احساس افراد را بیشتر تحریک می‌کند، شاخص‌تر است.

وی ادامه داد: لذا به نظر می‌رسد باید قانون ویژه و خاصی در این مورد داشته باشیم والا نقص قانونی آنچنان که نشود با کسی که کودک آزاری می‌کند برخورد کنیم نداریم.

انتهای پیام

کد N459998

وبگردی