آفتاب
با هدف بررسی روند تشکیل دولت؛

یک هیات کرد عراق دوشنبه به بغداد می‌رود

یک هیات کرد عراق دوشنبه به بغداد می‌رود

ائتلاف کردستان عراق از تشکیل کمیته‌ مذاکره کننده درباره بررسی سه پرونده مورد اختلاف با بغداد در خصوص تشکیل دولت عراق خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سروه عبدالواحد، یکی از نمایندگان فراکسیون تغییر کردستان عراق اعلام کرد: فراکسیون‌های سیاسی کردستان هیاتی از روز نوری شاویس از حزب دموکرات کردستان، فریاد رواندوزی از اتحادیه میهنی کردستان عراق و جلال جوهر عضو جنبش التغییر تشکیل داده‌اند تا به منظور بررسی تشکیل دولت با کمیته‌ی مذاکره‌کننده در ائتلاف اتحاد ملی بپردازند.

وی افزود: هیأت کردستان عراق در خصوص تشکیل دولت آتی عراق با کمیته مذاکره‌کننده ائتلاف اتحاد ملی دوشنبه جاری نشستی را خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم که حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق خواسته‌های مردم کردستان را برآورده کند و در تشکیل دولت آتی موفق باشد.

شاخوان عبدالله، نماینده حزب دموکرات کردستان اعلام کرد: هیأت کردستان در این نشست سه پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد که اولین آن مربوط به ماده 140 قانون اساسی است که بعد از حمله‌ی داعش در نینوا تغییر کرده است. پرونده دوم در خصوص نفت و گاز و چگونگی صادرات آن و مسأله سوم در خصوص پیشمرگ‌ها و مجهر کردن آنان است.

در همین راستا ائتلاف اتحاد ملی و ائتلاف کردستان همواره بر ضرورت حل مشکلات آن هم از طریق راه‌های قانونی و همچنین حفظ وحدت در مقابله با گروه‌های تروریستی و اهمیت تکمیل مذاکرات در روزهای آینده تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N459949

وبگردی