آفتاب

تابش: شاهد دوره ای از آگاهی زیست محیطی در میان ملل و مقامات دولتی هستیم

تابش: شاهد دوره ای از آگاهی زیست محیطی در میان ملل و مقامات دولتی هستیم

تهران - ایرنا - دبیرکل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه با بیان اینکه امروز شاهد دوره ای از آگاهی زیست محیطی در میان ملل و مقامات دولتی هستیم، گفت: مشارکت منطقه ای برای پایداری جهانی بخشی از دغدغه های جهانی است که همه ما با آن روبه رو هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدرضا تابش» امروز (شنبه) در مراسم آغاز به کار هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه افزود: امروزه شاهد دوره ای از آگاهی زیست محیطی در میان ملل و مقامات دولتی هستیم و برگزاری کنفرانس امروز دلیلی بر این امر می باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت منطقه ای برای پایداری جهانی که اجلاس امروز به منظور تبدیل آن به یک برنامه اجرایی تشکیل شده است، بخشی از دغدغه جهانی است که همه ما با آن روبه رو هستیم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برجسته کردن موضوع کنفرانس در قالب یک نشست تخصصی با عنوان قانونگذاری در زمینه محیط زیست مشارکت منطقه ای و پایداری جهانی را ازجمله وظایف خود عنوان و کرد و گفت: این نشست به منظور تبادل نظر درخصوص تقویت ابعاد قانونگذاری در کشورهای عضو و برای رفع نارسایی های تقنینی پیرامون حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود: مجالس قانونگذاری در فرایند توسعه کشورها و همچنین نهادهای موثری که توانایی بسیاری در تسریع به دستیابی اهداف توسعه اقتصادی در سطح بین المللی ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: از آنجا که مجالس قانونگذاری توانایی منحصربه فردی برای تبیین اولویت های پایه خود دارند از این ظرفیت می توان در تنظیم دستور کار بعد از 2015 که شامل عناصر جهانی و بر انعکاس اولویت های ملی است، بهره گیری کرد.

وی با بیان اینکه مدل توسعه هر کشور واجد خصوصیات خاصی است، تصریح کرد: سازمان ملل متحد نیازمند همکاری نمایندگان مجالس به منظور انتقال تجربیات ملی به اهداف جهانی و نیز انعکاس دستور کار توسعه آتی بر دیدگاه ملی است.

به گفته تابش، به منظور حصول این هدف تقویت نقش مجالس قانونگذاری در مشارکت فعال و تاثیرگذار برای معماری دستور کار بعد از سال 2015 و موفقیت آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورها حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست از امروز تا سوم شهریور ماه جاری در محل هتل اسپیناس برگزار می شود.

سیام(3)**2021**س.ق**1572
کد N459844

وبگردی