آفتاب

مشاوره های قبل از بارداری بهترین روش برای تولد نوزاد سالم

مشاوره های قبل از بارداری بهترین روش برای تولد نوزاد سالم

تهران -ایرنا -دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران گفت:با مشاوره های قبل از بارداری می توان با کنترل سلامت مادر یک بارداری موفق و در نتیجه تولد نوزادی سالم را شاهد بود.

به گزارش ایرنا،دکتر فاطمه سروی اظهار کرد:برای اینکه زنان در طول بارداری از سلامتی کامل برخوردار بوده و همچنین زایمان موفقی داشته باشند لازم است حداقل سه ماه قبل از بارداری با مراجعه به متخصصین زنان و مامایی از مشاوره های قبل از بارداری استفاده کنند.

وی گفت:مادران لازم است در یک وضعیت خوب وارد فاز بارداری شوند و در صورت ابتلا به بیماری می بایست در مراحل اولیه بیماری تحت کنترل قرار گیرند.

سروی شایع ترین بیماری هایی را که منجر به مرگ و میرمادران باردار و نوزادان می شود، بیماری های زمینه ای شامل بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا ، بیماری های روماتیسمی، نارسایی های کلیوی برشمرد.

وی افزود: در میان بیماری های ذکر شده بیشترین عامل مرگ و میر مشکلات قلبی است که لازم است قبل از بارداری شناسایی شود و در بسیاری از موارد ممکن است ممنوعیت حاملگی وجود داشته باشد و در مواردی که مادران دارای فشار خون مزمن و دیابت کنترل نشده ، حامله شوند ناهنجاری های جنینی و عوارض حاملگی افزایش می یابد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اینگونه مشاوره های بیش از بارداری و در حین دوران بارداری می تواند والدین و جامعه را از هزینه های سنگین تحمیل شده که در اثر بی توجهی و تولد نوزاد نارس ایجاد می شود، بدور نگه داشته و منجر به تضمین سلامت مادر و نوزاد پس از دورۀ بارداری شود.

چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران در روزهای 22 تا 25 مهرماه در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

علمی **1354**1440
کد N459838

وبگردی