آفتاب

تلاشهای دیپلماتیک بان کی مون و ابومازن برای برقراری آتش بس در غزه

تلاشهای دیپلماتیک بان کی مون و ابومازن برای برقراری آتش بس در غزه

منابع فلسطینی از برگزاری نشستهای متعدد میان ابومازن و مقامات فلسطینی و امیر قطر در دوحه و قاهره و همچنین برقراری تماسهای تلفنی میان دبیر کل سازمان ملل و مقامات کشورهای ذی ربط جهت بررسی شرایط برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، "ابو مازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه با "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه، پایتخت قطر دیدار و درخصوص آخرین تحولات غزه و شرایط برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه به بحث و رایزنی پرداخت.

"موسی ابومرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این خصوص گفت: در دیدارهایی که در دوحه برگزار شد گزینه های موجود برای برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از برگزاری نشستی میان ابومازن و هیئت فلسطینی در مذاکرات مصر در قاهره طی شب گذشته خبر دادند.

این در حالی است که منابع عربی از تلاشهای دیپلماتیک "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات قاهره جهت برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه خبر دادند.

در همین راستا بان کی مون با برقراری تماس تلفنی با سران و مقامات کشورهای مختلف از جمله "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور منتخب ترکیه، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا، " سامح شکری" وزیر خارجه مصر و تمیم بن حمد و ابو مازن در خصوص شرایط برقراری آتش بس در نوار غزه به بحث و رایزنی پرداخت.

کد N459723

وبگردی