آفتاب

مشاوره های قبل از بارداری بهترین روش در تولد نوزاد سالم است

مشاوره های قبل از بارداری بهترین روش در تولد نوزاد سالم است

 دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران گفت: با انجام مشاوره های قبل از بارداری می توان با کنترل سلامت مادر یک بارداری موفق و در نتیجه تولد نوزادی سالم را شاهد بود .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فاطمه سروی اظهار داشت : برای اینکه خانمها در طول بارداری از سلامتی کامل برخوردار بوده و همچنین زایمان موفقی داشته باشند لازم است حداقل سه ماه قبل از بارداری با مراجعه به متخصصین زنان و مامایی از مشاوره های قبل از بارداری استفاده کنند.

وی گفت : مادران لازم است در یک وضعیت خوب وارد فاز بارداری شوند و در صورت ابتلا به بیماری می بایست در مراحل اولیه بیماری تحت کنترل قرار گیرند.

سروی شایعترین بیماریهایی را که منجر به مرگ و میرمادران باردار و نوزادان می شود، بیماریهای زمینه ای شامل بیماریهای قلبی، دیابت و فشار خون بالا،  بیماریهای روماتیسمی، نارساییهای کلیوی برشمرد و افزود: در میان بیماریهای ذکر شده بیشترین عامل مرگ و میر مشکلات قلبی است که لازم است قبل از بارداری شناسایی شود و در بسیاری از موارد ممکن است ممنوعیت حاملگی وجود داشته باشد و در مواردی که مادران دارای فشار خون مزمن و دیابت کنترل نشده، حامله شوند ناهنجاریهای جنینی و عوارض حاملگی افزایش می یابد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اینگونه مشاوره های بیش از بارداری و در حین دوران بارداری می تواند والدین و جامعه را از هزینه های سنگین تحمیل شده که در اثر بی توجهی و تولد نوزاد نارس ایجاد می شود، بدور نگهداشته و منجر به تضمین سلامت مادر و نوزاد پس از دوره بارداری شود.

چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران از 22 تا 25 مهرماه 93 در سالن همایشهای رازی تهران برگزار می شود.

کد N459677

وبگردی