آفتاب
شمخانی:

نمایندگان حق بررسی در پرونده کرسنت را دارند/ هرگونه موضع گیری با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی صورت گیرد

نمایندگان حق بررسی در پرونده کرسنت را دارند/ هرگونه موضع گیری با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی صورت گیرد

عضو کمیته بررسی پرونده کرسنت با اشاره به دیدار این کمیته با دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شمخانی در این جلسه اعلام کرد که نمایندگان حق بررسی فساد در پرونده کرسنت را دارند اما هرگونه اظهارنظر یا موضع گیری در این خصوص باید با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شود.

احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از دیدار نمایندگان پیگیری کننده پرونده کرسنت با شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه اعلام کرد که پرونده کرسنت برای پیگیری به شورای عالی امنیت ملی فرستاده شده است.

وی ادامه داد: شمخانی معتقد بود نمایندگان مجلس هم حق بررسی فساد در پرونده کرسنت را دارند و می توانند به وظیفه قانونی خود عمل کنند اما هرگونه اظهارنظر یا موضع گیری در خصوص این پرونده در راستای رعایت منافع ملی باید با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی باشد.

وی اظهار داشت: مجلس وظیفه دارد با فساد مقابله و مبارزه کند و  در رونده کرسنت هم قطعا فساد رخ داده و مجلس حق بررسی دارد.

به گزارش مهر فروردین ماه سال جاری زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان در جلسه علنی حضور یافت. در این جلسه الیاس نادران طی تذکری خواستار رسیدگی به پرونده فساد در کرسنت در مجلس شد و از خارج شدن سئوالش از وزیر نفت در مورد قرار داد کرسنت از دستور کار مجلس انتقاد کرد ، لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع در هیئت رئیسه بحث شد و چون جزو موضوعاتی است که شورای عالی امنیت ملی وارد شده ما نمی‌توانیم ورود کنیم.

کد N459597

وبگردی