آفتاب

کی‌یف:عبور کاروان روسیه یک تجاوز کثیف است

کی‌یف:عبور کاروان روسیه یک تجاوز کثیف است

پس از آنکه کاروانی متشکل از بیش از 30 کامیون کمک‌های بشردوستانه روسیه بدون اجازه کی‌یف وارد خاک این کشور شد، رئیس سرویس امنیتی اوکراین مسکو را به انجام "تجاوزی کثیف" متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، والنتین نالیوایچنکو، رئیس سرویس امنیتی اوکراین در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: ما می‌گوییم که این یک تجاوز و تعدی کثیف است. بر خلاف آنچه که پیش‌تر موافقت شده بود، این کامیون‌ها بدون اجازه اوکراین وارد مرز کشور شده و هیچ اسکورتی از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وجود نداشت. از این کامیون‌ها برای انتقال تجهیزات و تسلیحات به شورشیان استفاده شده است.

وی افزود: اما اوکراین برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز از استفاده از هرگونه زور علیه این کاروان خودداری خواهد کرد.

رسانه‌های محلی اوایل روز جمعه گزارش دادند، بخشی از کاروان کمک‌های بشردوستانه روسیه از ایزوارینو، خط مقدم مرز اوکراین که تحت کنترل جدایی‌طلبان حامی روسیه است، عبور کردند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: مسکو برای مشارکت کارمندان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای همراهی این کاروان و توزیع بیشتر کمک‌های بشردوستانه آماده است.

اما کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در صفحه توییتر خود نوشت، نمایندگان این کمیته به خاطر وضعیت امنیتی بی‌ثبات این منطقه این کاروان را اسکورت نمی‌کنند.

12 اوت سال جاری میلادی 280 کامیون حدود 2000 تن لوازم ضروری کمکی از جمله غذا، دارو، کیسه خواب و ژنراتور را از مسکو بار زده و به سمت شهر لوهانسک در اوکراین راهی شدند، این کاروان از 14 اوت سال جاری میلادی در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه متوقف شده بود و کی‌یف و مسکو یکدیگر را برای به تعویق افتادن این کمک‌ها مقصر می‌دانستند.

انتهای پیام

کد N459567

وبگردی