آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

حمایت از آثاری که در زمینه افزایش هنجارهای اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌ها ارائه شود

حمایت از آثاری که در زمینه افزایش هنجارهای اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌ها ارائه شود

علاقمندان برای شرکت در جشنواره سال آینده، می‌توانند متون خود را تا فروردین به اداره کل ارسال کنند و پس از بررسی متون، از اردیبهشت تمرین‌های خود را شروع کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ضروری است رییسان ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان‌های استان زنجان، در راستای ایجاد برگزاری کارگاه این نمایش‌های مورد بازبینی بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، شامگاه دیروز چهارشنبه (۳۰مراد) درآیین مراسم اختتامیه ۲۶امین جشنواره تئا‌تر استان زنجان با تقدیر و تشکر از نمایش‌های ارائه شده در این دوره از جشنواره اظهار داشت: ممکن است برخی از نمایش‌ها مورد تائید هیات داوران قرار نگرفته باشد ولی هر نمایشی می‌تواند در مقاطعی مورد استفاده قرار گیرد.

مقدم، خطاب به رییسان ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مسئول انجمن نمایش استان تاکید کرد: ضروری است در ایجاد برگزاری کارگاه این نمایش‌ها که مورد بازبینی قرار گرفته است بکوشند.

وی به تغییر زمان برگزاری این جشنواره اشاره کرد وتصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و اجرای نمایش‌ها پس از افطار، برخی از گروه‌های نمایشی نتوانستند با آمادگی بیشتر در این جشنواره حضور یابند.

مقدم در ادامه از تشکیل هیات بازخوان متون در اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: علاقمندان برای شرکت در جشنواره سال آینده، می‌توانند متون خود را تا فروردین به اداره کل ارسال کنند و پس از بررسی متون، از اردیبهشت تمرین‌های خود را شروع کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را رشد فضائل اخلاقی و دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: آثاری که در جهت افزایش هنجارهای اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌ها ارائه شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گفته مقدم، آثار هنرمندان باید بتواند مشکلات را بیان کند و راه حل اراده کند و جامعه را به فضائل اخلاقی و ارزش‌های دینی برساند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی انجام اقداماتی در راستای اصلاح جامعه و محیطی که زندگی می‌کنیم، است.

این مسئول فرهنگی در استان یادآور شد: باید تلاش کنیم با استفاده از هنر تئا‌تر حس نوع دوستی، همکاری و برادری و ایثار و فداکاری و قانون مداری و ارزش‌هایی که به عنوان مسلمان برای آن‌ها ارزش قائل هستیم را به مخاطب منتقل کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، به اثر گذاریی هنرمندان بر مخاطبین خود اشاره کرد و افزود: همین نقش و اثرگذاری موجب شده است که اگر شاهد یک ناهنجاری از سوی هنرمندان باشیم، آثار منفی آن بر جامعه بارز است.

مقدم در پایان با استناد به سخنان ریاست جمهوری که درهنر دستوری نیست، ادامه داد: هنری مورد حمایت است که موجب رشد فضائل اخلاقی شود.

کد N459415

وبگردی