آفتاب

آمادگی 3400 مبلغ مذهبی برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت

آمادگی 3400 مبلغ مذهبی برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: سه هزار و 400 مبلغ مذهبی مرتبط با مجمع آماده مشارکت در بزرگداشت ایام دهه کرامت هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سالار در نشست کارگروه بازار و اصناف دهه کرامت که با حضور نمایندگان صنوف مختلف در محل جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: به همت دستگاه‌های فعال فرهنگی در حوزه بین‌الملل، جشن‌های دهه کرامت در 75 کشور و 200 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین از سوی این مجمع و کارگروه بین‌الملل بسته‌های فرهنگی در ارتباط با فرهنگ و معارف رضوی به خارج از کشور ارسال شده است.

در این نشست، مرتضی طاهریان، دبیر اجرایی شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت گفت: انتظار می‌رود اعضای محترم این کارگروه در راستای تحقق اهداف این حرکت عظیم فرهنگی تمام تلاش خود را به عمل آورند.

وی از پیش بینی برگزاری حداقل 350 هزار مراسم به صورت خودجوش و مردمی در دهه کرامت خبر داد و گفت: این مراسم 6 الی 16 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار است جامعۀ انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف به واحدهای صنفی سراسر کشور برای توجه ویژه به دهه کرامت تاکید داشته باشد و نسبت به آذین‌بندی واحدهای تولیدی و خدماتی، توزیع تولیدات و محصولات رایگان توسط واحدهای صنفی و تجاری در روز ولادت امام رضا(ع) اقدام کند.

وی بیان کرد: لازم است جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در برگزاری جشن‌ توسط اتحادیه‌های صنفی، تلاش در جهت انجام اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه همانند آزادی زندانیان، توجه به فقرا و مستمندان و هماهنگی با مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه‌های مستقر در منطقه بازار برای برپایی برنامه‌های جشن در این ایام اهتمام داشته باشد.

هچنین در این نشست کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعۀ انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف با اشاره به اینکه اصناف همانند سال‌های گذشته تلاش در برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت دارند، بیان کرد: اصناف و بازار در تعظیم شعائر علوی و رضوی تلاش داشته‌اند و لازم است که در زمینه جشن‌های دهه کرامت هم حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

کد N459299

وبگردی