آفتاب

مقام آمریکایی: داعش ممکن است حملات تروریستی خود را متوجه آمریکا کند

مقام آمریکایی: داعش ممکن است حملات تروریستی خود را متوجه آمریکا کند

تهران- ایرنا- یک مقام آمریکایی، اعدام «جیمز فولی» روزنامه نگار آمریکایی به دست تروریست های داعش در عراق را به معنای یک حمله تروریستی علیه واشنگتن دانست و گفت: داعش ممکن است به سمت اجرای حملاتی مانند حمله 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا حرکت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی ˈنشنال ریویو آنلاینˈ، «بن رودس» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به خبرنگاران گفت: هنگامی که شاهد کشته شدن فردی با این شیوه هولناک هستید، این اقدام به معنای یک حمله تروریستی است؛ این جنایت یک حمله تروریستی علیه آمریکا بود.

رودس در پاسخ به این پرسش که آیا داعش می تواند حمله ای مانند 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا اجرا کند، گفت: در حال حاضر به نظر نمی رسد این گروه تروریستی مشغول طراحی چنین حمله ای باشد.

وی در عین حال افزود: داعش ممکن است به سرعت نوک پیکان حملات خود را به سمت اهداف غربی در خارج از منطقه تغییر دهد.

این مقام امنیتی کاخ سفید گفت: چنانچه آنان قصدی برای برنامه ریزی حملاتی علیه آمریکا نشان دهند، ما برای برخورد با این تهدید، آمادگی داریم.

آمریکا به تازگی اجرای حملات هوایی علیه مواضع داعش در شمال عراق را آغاز کرده و این گروه تروریستی با قتل یک روزنامه نگار آمریکایی تلاش کرد تا مانع ادامه حملات واشنگتن شود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب خواستار هماهنگی کشورهای منطقه برای سرکوب داعش و جلوگیری از گسترش این ˈسرطانˈ شد.

رسانام**1078** 2023
کد N459245

وبگردی