آفتاب

مخالفت نماینده ملایر با حضور نجفی در وزارت علوم: او یک بار رای نیاورد و در میراث فرهنگی ناتوان بود

مخالفت نماینده ملایر با حضور نجفی در وزارت علوم: او یک بار رای نیاورد و در میراث فرهنگی ناتوان بود

فارس نوشت:

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: موضوع بورسیه‌ها و اعلام نام افراد از سوی وزارت علوم که منجر به لکه‌دار شدن آبروی بعضی شد باید بلاانقطاع پیگیری شود.

احمد آریایی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رهبری، ولایت و قانون، محور وحدت ما هستند،‌ گفت: اختلاف، امری شیطانی است و با تمسک به این محورها هیچ اختلافی نخواهیم داشت.

او با تاکید بر پیگیری مطالبات نمایندگان از وزارت علوم پس از پایان دوره تصدی رضا فرجی‌دانا گفت: اگر قرار باشد شخص تغییر کند ولی سیاست‌ها تغییر نکند تلاش نمایندگان بیهوده بوده است.

آریایی‌نژاد قانون را معیار عمل دولت و مجلس خواند و گفت: اراده ما اطاعت از قانون است و امیدواریم این سرلوحه عملکرد مجلس و دولت باشد؛ بعضی در سخن می‌گویند «سمعاً و طاعتاً» ولی بعد رویه غیرقانونی خود را ادامه می‌دهند.

او معرفی محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به عدم اعتماد مجلس به وی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، مطرح کردن بحث قلیان و اعلام ناتوانی او نسبت به اداره سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوعی تناقض خواند و در بخش دیگر از سخنان خود گفت: در ترکیب دولت وزرای متعددی هستند که چالش‌های بسیار کمتری با مجلس دارند و توصیه ما به دیگر وزرا و گزینه بعدی وزارت علوم این است که به سبکی عمل نکنند که با مجلس چالش درست شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس بر لزوم پیگیری سریع موضوع طرح اسامی بورسیه‌های دوره قبل تاکید کرد و گفت: اگر سرپرست بخواهد در این زمینه تحت این عنوان که سمت وزارت ندارد خود را فاقد اختیار بداند پس در هیچ موضوعی نباید دخالت کند.

آریایی‌نژاد گفت: با دوستان در مجلس گفتیم که موضوع بورسیه‌ها و اعلام نام افراد که منجر به لکه‌دار شدن آبروی بعضی شد باید بلاانقطاع پیگیری شده و علاوه بر آن مسئله بازگشت دانشجویان مسئله‌دار به تحصیل نیز در دستور کار مجلس قرار گیرد و به تغییر صرف شخص وزیر بدون تغییر در سیاست‌ها نباید اکتفا کرد.

 

17231

 

کد N459147

وبگردی