آفتاب
با وجود خطر داعش برای صلح جهانی/

انگلیس: برای مقابله با داعش، با سوریه همکاری نمی کنیم

انگلیس: برای مقابله با داعش، با سوریه همکاری نمی کنیم

تهران-ایرنا- درحالی که گروه تروریستی و تکفیری داعش تهدیدی برای تمامی جهان است،ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر خارجه انگلیس روز جمعه مذاکره و همکاری با ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه برای مقابله با این گروه تروریستی را بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با افزایش فشارهای برای تحرک بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت: تنها راه مقابله با تهدیدات داعش، همکاری با دولت عراق است و گفت وگو با بشار اسد در این خصوص نتیجه ای نخواهد داشت.

وی در گفت و گو با رادیو ˈبی بی سیˈ افزود: شاید برخی بگویند حال که ما و دولت سوریه در حال مبارزه با دشمنی مشترک هستیم، پس بشار اسد می تواند شریک و همپیمان ما باشد. اما حتی تنها فکر کردن به این موضوع هم نشان می دهد این اندیشه نادرست و دور از باور خواهد بود و گام نهادن در چنین مسیری هم کاری اشتباه به شمار می رود.

گروه تروریستی داعش از حدود 4 سال پیش تاکنون صحنه سیاسی و جغرافیایی سوریه را با حمایت برخی کشورهای غربی و منطقه ای ،هدف حملات و جنایات بیشمار خود قرار داده و با کشتار هزاران نفر در این کشور ، خسارات های هنگفتی نیز در سوریه برجای گذارده است.

کشورهای غربی با اتخاذ سیاست های دوگانه درقبال گروه تکفیری و تروریستی داعش که همواره از این گروه در اعمال جنایات در سوریه حمایت های مالی و تسلحاتی بعمل آورده اند و با بهانه مبارزه با نقض حقوق بشر براساس تامین منافع خود اقدام می کنند.

این منبع اضافه کرد:داعش در حال حاضر بخش های از خاک سوریه را در اختیار دارد و یک سوم خاک عراق نیز در کنترل این گروه است.

رسانام**9329**5981
کد N459093

وبگردی