آفتاب

اوکراین آتش بس با شبه نظامیان جدایی طلب را مشروط کرد

اوکراین آتش بس با شبه نظامیان جدایی طلب را مشروط کرد

مسکو-ایرنا- سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین برقراری آتش بس با شبه نظامیان جدایی طلب در مناطق جنوب و شرق این کشور را به اجرای طرح پوروشنکو مشروط کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈآندره لیسنکوˈ روز جمعه در یک نشست خبری در کی یف گفت: برقراری آتش بس با شبه نظامیان فقط در صورت اجرای طرح صلح پیشنهادی ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین امکان پذیر است.

وی با بیان این که انتظار داریم در اجلاس مینسک برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین توافق حاصل شود، اظهار داشت: بر اجرای طرح صلح پوروشنکو تاکید می کنیم.

پترو پوروشنکو در ژوئن گذشته (خرداد - تیر) طرح صلحی را پیشنهاد کرد که طبق آن شبه نظامیان پس از برقراری آتش بس باید سلاح های خود را زمین بگذارند و پس از آن مذاکرات کی یف با سران مناطق جنوب و شرق اوکراین آغاز شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت: اگر تروریست ها (شبه نظامیان) با این طرح موافقت کنند حتی پیش از اجلاس مینسک می توان به جنگ پایان داد.

اجلاس مینسک روز 26 ماه اوت جاری برگزار می شود و در آن رییس جمهوری اوکراین با روسای جمهوری روسیه و بلاروس به عنوان کشورهای عضو اتحادیه گمرکی دیدار می کند.

در این اجلاس سران کمیسیون اروپا هم حضور دارند.

اروپام*5*391*518*1579*
کد N458815

وبگردی