آفتاب

راه‌های جلوگیری از خطرات ورزشی در کودکان

راه‌های جلوگیری از خطرات ورزشی در کودکان

محققان کانادایی راهکارهایی را برای جلوگیری از خطرات ورزشی در کودکان ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، انجمن کانادایی "فیزیولوژی ورزشی" گامی برای تشویق کودکان به ورزش و فعالیت فیزیکی و جلوگیری از خطرات ورزش برداشته است. این انجمن اطلاعاتی راجع به خطرات احتمالی ورزشی برای کودکان و فواید آن جمع‌آوری کرده و راهنمای عملی برای آنها تدوین کرده است.

نتایج این بررسی‌ها در مجله "فیزیولوژی کاربردی" منتشر شده است.

نکات مهمی که در این راهنما به آنها اشاره شده، عبارتند از:

1- متخصصان ورزشی قبل از تشویق کودکان به ایجاد تغییر در نوع فعالیت فیزیکی، شدت و میزان ورزش باید از سلامت آنها اطمینان یابند و محدودیت‌های فیزیکی آنها را بدانند.

2- محققان ورزشی باید بر روی خطرات و فواید ورزش و عدم فعالیت و خطرات زندگی ساکن تمرکز کنند و استراتژی‌هایی برای جلوگیری از خطرات احتمالی بیاندیشند.

3- محققان و متخصصان ورزش باید راه‌هایی برای انتشار اخبار و اطلاعات به دست آمده پیدا کنند تا همه از خطرات و فواید ورزش و بی‌تحرکی اطلاع یابند.

4- والدین و متخصصان ورزشی باید کودکان را تشویق کنند تا حداقل 60 دقیقه‌ در روز ورزش و فعالیت داشته باشند.

دکتر لونگ مویر از موسسه تحقیقاتی اونتوریو درباره علل انجام این پروژه گفت: ما نگران بودیم که کودکان بدون توجه به خطرات احتمالی تشویق به انجام ورزش‌های شدید شوند. این کار ممکن است باعث ایجاد حملات قلبی در کودکان شود. ما می دانستیم که تصمیمات ناآگاهانه برای برنامه ورزش کودکان بر اساس تجربه های شخصی و باورهای عامیانه شکل می‌گیرند و اکثر اوقات مطالب علمی در دسترس مردم نیستند. هدف ما از تنظیم این راهنما به شرح زیر است:

1- روشن کردن این قضیه که خطرات ورزش شدید برای کودکان کاملا مشخص نیستند و نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

2- تشویق کودکان به معاینه‌های پزشکی و فیزیکی قبل از شروع یا تغییر در ورزش.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N458758

وبگردی