آفتاب
در تماس تلفنی مطرح شد؛

وعده جالب اردوغان به مامور تشکیل دولت جدید عراق

وعده جالب اردوغان به مامور تشکیل دولت جدید عراق

رئیس جمهور جدید ترکیه در تماس تلفنی با مامور تشکیل دولت جدید عراق اعلام کرد آنکارا از بغداد در جنگ با تروریسم حمایت می کند و خواهان روابط مستحکم با این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور جدید ترکیه تلفنی با حیدر العبادی مامور تشکیل دولت جدید عراق گفتگو کرد.

حیدر العبادی در این تماس تلفنی گفت عراق تمایل به برقراری روابط راهبردی با ترکیه و یکپارچه شدن تلاشها در جنگ با تروریسم دارد و امیدوار است روابط سالمی با ترکیه داشته باشد.

اردوغان هم در این تماس گفت ترکیه در رویارویی با تروریسم در کنار عراق قرار دارد و تمایل دارد عراق را کشور یکپارچه ای ببیند که همه طوایف آن در صلح و آرامش همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی، گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان با العبادی بر اهمیت تحکیم روابط دو کشور همسایه متمرکز بود.

العبادی در این تماس تلفنی، انتخاب اردوغان به عنوان رئیس جمهور جدید ترکیه را تبریک گفت و بر تمایل خود برای برقراری روابط راهبردی میان عراق و ترکیه و یکپارچه شدن تلاشها در جنگ با تروریسم تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، اردوغان هم بر تمایل خود برای اینکه روابط مستحکمی با عراق که الگویی در منطقه باشد، تاکید کرد.

اردوغان که همواره به حمایت از تروریسم و گروههای مسلح در عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه متهم شده است، ابراز امیدواری کرده است که تروریسم در عراق پایان یابد.


 

کد N458731

وبگردی