آفتاب
وزیر بهداشت خبر داد

افزایش شمار داروهای تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی به 350 قلم

افزایش شمار داروهای تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی به 350 قلم

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان جایگزین آیت الله طالقانی چالوس با بیان اینکه داروهای تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی به 350 قلم دارو افزایش می یابد، گفت: مکملهای غذایی نیز در روستاها توزیع می شود .

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی، با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در مازندران اظهار داشت: این طرح برای اجرایی شدن 10 تا 15 سال طول می کشید ولی در مازندران طی 3 ماه مستقر شد، به همین دلیل طبیعی است که مشکلاتی نیز داشته باشد.

وی، از رفع کمبود پزشک در برنامه پزشک خانواده تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: تعداد ماماهای حاضر در این طرح نیز افزایش می یابد.

وزیر بهداشت، ، با اشاره به اینکه 53 درصد علت مرگها، سکته است، اظهار داشت: در این میان 40 درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی رخ می دهد.

وی، یکی از دلایل عمده شیوع بیماریهای قلبی را مصرف غذاهای چرب دانست و تصریح کرد: مصرف زیاد چربی، شیرینی جات، نمک ، سیگار و عدم تحرک از دیگر دلایل ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی است.

دکتر هاشمی، خاطر نشان ساخت: هر تلاشی که برای رفع دغدغه مردم درحوزه سلامت صورت می گیرد، از عبادت کمتر نیست.

بیمارستان ١٦٠ تختخوابی چالوس افتتاح شد

بیمارستان ١٦٠ تختخوابی آیت‌الله طالقانی چالوس در آستانه هفته دولت با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

دکتر قاسم جان بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح این بیمارستان با بیان اینکه مجری طرح احداث بیمارستان جایگزین آیت الله طالقانی چالوس، وزارت راه وشهرسازی بوده، افزود: این طرح از سال 85 آغاز شد و اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی، تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 مترمربع با زیربنای 10 هزار و 651 مترمربع احداث شد. هزینه ساخت بیمارستان جایگزین آیت‌الله طالقانی چالوس نیز 250 میلیارد ریال و هزینه خرید تجهیزات آن 210 میلیارد ریال است. در این بیمارستان 64 پزشک و 46 متخصص حضور دارند.

جان‌بابایی، ظریب اشغال تخت‌های این بیمارستان را 62 درصد دانست و افزود: این بیمارستان دارای 160 تخت ثابت، 120 تخت فعال و 33 تخت ویژه است. همچنین بیمارستان از بخش‌های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، MRI، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: این مرکز دارای بخش‌های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.

گفتنی است؛ شهرستان چالوس 125 هزار نفر جمعیت دارد که در ایام تعطیل جمعیت شناور آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N458725

وبگردی