آفتاب

احسانی: مربیان محافظه‌کار شده‌اند و به دنبال حداقل امتیاز هستند

احسانی: مربیان محافظه‌کار شده‌اند و به دنبال حداقل امتیاز هستند

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید پایین بودن کیفیت زیرساخت‌ها و نداشتن برنامه‌ریزی طولانی مدت از جمله دلایل افت کیفیت و کم‌گل شدن دیدارهای لیگ برتر فوتبال ایران است.

دکتر محمد احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا هفته‌های ابتدایی لیگ برتر فوتبال کم‌گل بوده اظهار کرد: یکی از دلایل این اتفاق درگیر بودن برخی بازیکنان در جام جهانی برزیل بود و به همین خاطر برای آماده‌سازی در رقابت‌های لیگ برتر مدتی طول می‌کشد تا بازیکنان به فرم ایده‌آل خود برسند.

او اضافه کرد: دلیل دیگر پایین بودن کیفیت زمین تمرین و همچنین زمین بازی است که سبب شده تا چندان کار تکنیکی در زمین صورت نپذیرد و به همین خاطر شاهد کم گل بودن بازی‌ها باشیم.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال عدم برنامه‌ریزی مناسب را یکی دیگر از دلایل افت کیفیت دیدارها دانست و گفت: وقتی مدیران باشگاه‌ها و سرمربیان به جای برنامه‌ریزی بلندمدت و یا حتی میان مدت رو به برنامه‌ریزی کوتاه مدت آورده‌اند و بیش از حد به نتیجه‌گرایی رو آورده‌اند این چنین کیفیت پایینی را در دیدارهای لیگ شاهد هستیم.

احسانی محافظه‌کاری مربیان تیم‌ها را از جمله دلایل کم گل شدن و کم کیفیت شدن دیدارها عنوان کرد و افزود: برخی مربیان به هر قیمتی حاضر به نتیجه‌گیری هستند و همین امر باعث کم‌کیفیت شدن دیدارها شده است.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به مقایسه نکردن فوتبال ایران با فوتبال کشورهای اروپایی و یا کشورهایی که دارای ساختار حرفه‌ای هستند تاکید کرد و گفت: نمی‌توان فوتبال ایران را با آن‌ها مقایسه کرد. برای مثال در فوتبال ایران بسیاری اجازه اظهارنظر کردن را به خود می‌دهند ولی در فوتبال اروپا که دارای ساختار حرفه‌ای است هر کسی در مورد تیم‌ها اظهارنظر نمی‌کند.

او تصریح کرد: بسیاری از تیم‌های لیگ‌ برتری در فوتبال ایران برای دیدارهای خود استراتژی ندارند. در هم ریختگی در کادر مدیریت و همچنین عدم استفاده از نیروهای متخصص سبب شده تا تیم‌های فوتبال در لیگ برتر چندان کیفیت مطلوبی را نداشته باشند.

احسانی فشار وارده بر روی سرمربیان را نیز یکی از مهم‌ترین دلایل افت کیفیت در دیدارهای لیگ عنوان کرد و افزود: وقتی سرمربی یک تیم از نگرفتن نتیجه و باخت ترس دارد رو به بازی دفاعی می‌آورد. وقتی آنقدر به مربی فشار آورده می‌شود که اگر نتیجه نگیرد کنار گذاشته می‌شود چه انتطاری برای انجام دیدارها جذاب می‌توانیم داشته باشیم.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران به حضور برخی از افراد غیر متخصص در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: وقتی افراد باسواد و متخصص کنار گذاشته می‌شوند و افرادی غیر متخصص وارد فوتبال می‌شود طبیعی است که دیدارهای لیگ برتر کم‌گل و بی‌کیفیت باشد.

احسانی تصریح کرد: این یک چرخه ثابت و ادامه دار است. ساختار فوتبال ایران دولتی است و در بسیاری از بخش‌ها به هم ریخته است. تا باشگاه‌ها هویت خود را پیدا نکنند و به دنبال درآمدزایی نباشند این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

کد N458698

وبگردی