آفتاب

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان: حداقل امکانات را داریم

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان: حداقل امکانات را داریم

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: فدراسیون نابینایان و کم بینایان که مولود انقلاب است پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز با بی امکاناتی مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، محمدرضا مظلومی در مجمع انتخابات هیات نابینایان و کم بینایان کردستان، اظهار کرد: متاسفانه فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان یک ساختمان ملکی ندارد و به عنوان مستأجر در یکی از ساختمانهای شرکت توسعه امورات خود را به پیش می برد.

وی با اشاره به اینکه جامعه نابینایان و کم بینایان قشرخاصی هستند که نیازمندی‌ها و مشکلات خاصی نیز دارند، افزود: می‌طلبد که مسئولان و بویژه مسئولان ورزشی توجه خاصی به نابینایان داشته باشند، چراکه از یکسری امکانات جانبی محروم هستند و باید آن را در ورزش جبران کنند.

رییس فدارسیون نابینان و کم بینایان با بیان اینکه این فدراسیون سال گذشته 500 میلیون تومان بدهکار بوده است، عنوان کرد: فدراسیون امکانات خاصی برای خود ندارد، اما طی مدت یکسال توانستیم بدهکاری‌ها را پرداخت کنیم.

وی اظهار کرد: پنج سال نتوانسته بودیم برای ورزشکاران توپ گلبال تهیه کنیم اما اخیرا 200 توپ خریداری شد و در اختیار ورزشکاران نابینا قرار گرفت که 600 توپ دیگر از آلمان خریداری می‌شود که پول آن نیز واریز شده است.

به گفته مظلومی تهیه توپ فوتبال و سایر امکانات ورزشی مورد نیاز نابینایان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای خدمت بیشتر به جامعه ورزشی نابینایان و کم بینایان در دستور کار فدارسیون قرار دارد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، با اشاره به وضعیت هیات استان کردستان گفت: عملکرد سال گذشته هیات نابینایان و کم بینایان در استان کردستان باید از سوی رییس هیات جدید بررسی شود.

وی افزود: حضور تیمی عراقی در استان کردستان ارز آوری‌هایی برای هیات استان داشت که میزان آن با وجود پیگیری‌های فدراسیون به ما گزارش داده نشد، لذا مجبور شدیم حرکتی را انجام دهیم که به نفع ورزش نابینایان و کم بینایان استان باشد.

این مسئول با اشاره به اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی و برگزاری مسابقات پارآسیایی در فصل پاییز و در کره جنوبی، تصریح کرد: 15 ورزشکار در رشته دو و میدانی، پنج ورزشکار در رشته شنا، هفت ورزشکار در جودو، 10 ورزشکار در فوتبال و در مجموع 12 ورزشکار در رشته گلبال آقایان و خانم‌ها در 21 مهر سال جاری به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی گفت: ورزش نابینایان و کم بینایان در هشت رشته ورزشی برای آقایان و چهار رشته ورزشی برای خانم‌ها فعال است که مسابقات آنها در سطح آسیایی و جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مجمع صلاح الدین محمدی که خود از خانواده نابینایان است و 20 سال فعالیت ورزشی داشته با کسب 9 رای از 14 ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان ریاست هیات نابینایان و کم بینایان کردستان انتخاب شد.

گزارش

خبرنگار: 68004

انتهای پیام

کد N458655

وبگردی