آفتاب

آرام ترین شب فرگوسن در دو هفته گذشته/گارد ملی از میسوری خارج شد

آرام ترین شب فرگوسن در دو هفته گذشته/گارد ملی از میسوری خارج شد

شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا که در دو هفته گذشته روزهای پرتنشی را به سبب کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس، تجربه کرده بود شب گذشته آرام ترین ساعات خود را در این مدت پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرگوسن شب گذشته ساعات آرامی را پشت سر گذاشت به طوریکه فرماندار میسوری دستور داد تا نیروهای گارد ملی خیابان های این شهر را ترک کنند.

خروج نیروهای گارد ملی از فرگوسن در حالی رخ می دهد که طی روزهای گذشته حضور گسترده نیروهای پلیس و اعمال مقررات منع رفت و آمد نتوانسته بود از اعتراضات مردم جلوگیری کند.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

قتل براون در میسوری در حالی رخ داد که مردم آمریکا هنوز حادثه قتل "تریوان مارتین" نوجوان سیاه پوست به دست یک افسر پلیس و سپس تبرئه این پلیس را از یاد نبرده اند.

این وضعیت در حالی است که کمتر از یک ماه قبل نیز در نیویورک یک مرد سیاه پوست به دست نیروهای پلیس کشته شده بود ولی تا کنون از محاکمه عاملان قتل وی خبری نشده است.

کشته شدن افراد سیاه پوست در آمریکا به گونه ای است که معمولا پلیسی که فرد را به قتل رسانده از این اتهام تبرئه می شود. در جریان محاکمه قاتل تریوان مارتین وضعیت به گونه ای پیش رفت که حتی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نیز لب به انتقاد از سیستم قضایی این کشور گشود و گفت: مطمئنم اگر فرد کشته شده یک سفید پوست بود وضعیت به گونه دیگری پیش می رفت.

کد N458630

وبگردی