آفتاب
با نادیده گرفتن حمایت آمریکا از تروریسم/

هیگل: داعش در پس همه حوادث خاورمیانه است

هیگل: داعش در پس همه حوادث خاورمیانه است

31/05/1393 11:45

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تبعات انتشار تصویر کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی به دست تروریستهای داعش همچنان ادامه دارد به طوری که "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا گفت: داعش یک تهدید بالقوه علیه تمامی منافع آمریکا محسوب می شود و امروز این گروه در پس تمام اتفاقاتی است که در خاورمیانه رخ می دهد.

هیگل در پاسخ به پرسشی در این رابطه که آیا داعش می تواند تهدیدی همانند آنچه آمریکا در 11 سپتامبر سال 2001 میلادی تجربه کرد را علیه ایالات متحده ایجاد کند گفت : داعش یک گروه بزرگ بوده و در مقایسه با گروه های تروریستی که تا کنون مشاهده کرده ایم این گروه به خوبی حمایت مالی می شود.

وزیر دفاع آمریکا با نادیده گرفتن نقش آمریکا در به وجود آمدن داعش و دیگر گروههای تروریستی و حمایتهای پیدا و پنهان کشورش از این گروههای تروریستی در راستای منافع واشنگتن و تل آویو گفت : اینها فقط یک گروه تروریستی نیستند. آنها دارای یک ایدئولوژی هستند و قدرت نظامی بالایی نیز دارند آنها به خوبی حمایت مالی می شوند و این فراتر از چیزی است که ما تا کنون مشاهده کرده ایم.

به گزارش مهر، پس از حملات جنگنده ها آمریکایی به مواضع داعش در شمال عراق و همچنین موفقیت ارتش عراق در بازپس گیری سد موصل، داعش تهدید کرد که همه آمریکایی ها را به خاک و خون می کشد و متعاقب آن تصویری ویدئویی را درباره سربریدن یک روزنامه نگار آمریکایی که در ماه نوامبر به اسارت تروریستهای داعش درآمده بود منتشر کرد.

انتشار این تصویر موجب شده تا کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس به شدت نگران اقدامات داعش شوند. هر چند عنوان می شود که داعش ساخته و پرداخته آمریکاست اما با این وجود اقدام اخیر این گروه تروریستی موجب می شود که واشنگتن بهانه ای جدید برای جنگ افروزی در خاورمیانه پیدا کند. 

کد N458521

وبگردی