آفتاب

بشار الجعفری: مردم منطقه بهای حمله نظامی به عراق در سال 2003 را می‌پردازند

بشار الجعفری: مردم منطقه بهای حمله نظامی به عراق در سال 2003 را می‌پردازند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن درخواست از این سازمان برای عدم مداخله در امور داخلی کشورهای عضو آن، گفت: مردم منطقه بهای حمله نظامی به عراق در سال 2003 را می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت تاکید کرد: فضای روابط بین‌الملل پس از گذشت صد سال از جنگ جهانی اول فضای خوبی نیست و پس از آنکه جنگ جهانی دوم رخ داد، اوضاع کشورها بدتر شد و اوضاع کنونی را می‌توان به جنگ جهانی سومی تشبیه کرد که برخی کشورهای استعمارگر از طریق نمایندگان خود در مناطق درگیر در جهان آن را ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: تاسیس سازمان ملل متاسفانه به هدفی که برای آن تشکیل شده بود یا به عبارت دیگر برای نجات نسل‌های آتی از جنگ و درگیری، نرسید و در حال حاضر می بینیم که رنج و مشکلات مردم ما به خاطر درگیری‌های مسلحانه و حملات به کشورهایی از جمله سوریه، عراق، لیبی، غزه و دیگر کشورها دو برابر شده است.

الجعفری خاطرنشان کرد: مردم منطقه در واقع بهای حمله نظامی به عراق در سال 2003 را می‌پردازند. مردم لیبی بهای مداخله نظامی مستقیمی را می‌پردازند که موجب ویرانی کشور آن‌ها و تحویل آن به گروه‌های مسلح شد که نه تنها امنیت و ثبات لیبی بلکه امنیت و ثبات کشورهای همجوار آن را نیز تهدید می‌کند تا جایی که تروریست‌ها و سلاح را به سوریه ارسال می‌کنند و شاید در حال حاضر زمان برای صحبت کردن از درگیری‌ها و دودستگی و تجزیه در سومالی و کشورهای آفریقایی دیگر مناسب نباشد.

وی از سازمان ملل خواست تا به مسئولیت‌های خود و پایبندی به نقش کشورهای عضو این سازمان در چارچوب اصول قوانین بین‌الملل و در راس آن حفظ حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای عضو این سازمان عمل کند.

انتهای پیام

کد N458489

وبگردی