آفتاب

آمریکا از انتخاب ˈداود اوغلوˈ برای نخست وزیری موقت ترکیه استقبال کرد

آمریکا از انتخاب ˈداود اوغلوˈ برای نخست وزیری موقت ترکیه استقبال کرد

آنکارا- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا با استقبال از معرفی ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه به عنوان نامزد تصدی موقت کرسی نخست وزیری این کشور، گفت که واشنگتن بی صبرانه منتظر همکاری با داوداوغلو است.

به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه، ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در واشنگتن افزود: ˈما این موضوع را درک می کنیم که پس از معرفی داود اوغلو به عنوان نامزد ریاست حزب عدالت و توسعه ترکیه، لازم است که روندی برای برگزاری کنگره و جانشینی وی به مقام نخست وزیری طی شود.ˈ

هارف اضافه کرد: ˈما بی صبرانه در انتظار همکاری با وی هستیم.ˈ

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و رئیس جمهوری منتخب ترکیه دیشب داود اوغلو وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان کاندیدای خود برای ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه و نخست وزیر آینده ترکیه معرفی کرد.

اردوغان درپایان نشست عصر پنجشنبه شورای اجرایی حزب حاکم عدالت و توسعه، با اعلام این مطلب افزود: کنگره سراسری فوق العاده این حزب برای انتخاب رهبر جدید که قرار است پست نخست وزیری ترکیه را نیز بر عهده گیرد،27 اوت (5 شهریور) یک روز پیش ازپایان دوره ریاست جمهوری ˈ عبدالله گلˈ و آغاز دوره ریاست جمهوری اردوغان، برگزار خواهد شد.

قراراست انتخابات عمومی ترکیه در ژوئن سال میلادی آینده برگزار شود و تا آن زمان، داود اوغلو به طور موقت نخست وزیر ترکیه خواهد شد.

خاورم ** 2010**2017
کد N458484

وبگردی