آفتاب

سه آواره سوری در ترکیه کشته شدند

سه آواره سوری در ترکیه کشته شدند

آنکارا– ایرنا– با تداوم تنش بین آوارگان سوری و شهروندان ترکیه ای، اجساد سه سوری در منزلی در شهرستان مرز حاتای پیدا شد.

به گزارش ایرنا، این رویداد در حالی اتفاق افتاد که با افزایش تنش بین آوارگان سوری و شهروندان ترکیه، دولت آنکارا قرار است امروز با برگزاری نشست امنیتی راه های مقابله با مشکلات حاصل از اسکان یک و نیم میلیون سوری در شهرهای مرزی و شهرهای بزرگ ترکیه را بررسی کند .

شبکه خبری ˈان.تی.ویˈ روز جمعه اعلام کرد که در پی بی اطلاعی از سرنوشت سه آواره سوری در شهر آنتاکیا واقع در نزدیکی مرز سوریه، پلیس تحقیقاتی را شروع کرد که در نتیجه منزل اجاره ای آنها مورد بازرسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش، پلیس هنگام ورود به منزل با اجساد سه سوری یاد شده از جمله دو زن روبرو شد.

هفته گذشته نیز سه باب منزل اجاره ای محل اقامت آوارگان سوری در آنکارا، از سوی افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

اخیرا نیز در شهر ˈغازی آنتپˈ، یک صاحبخانه ترکیه ای توسط مستاجر سوری کشته شد که این واقعه موجب بروز درگیری های گسترده میان اهالی این شهر و آوارگان سوری شد.

پلیس غازی انتپ برای فرونشاندن آتش خشم مردم ناچار شد که بیش از 700 نفر از آوارگان ساکن این شهر را به اردوگاهی در منطقه مرزی ˈکلیسˈ منتقل کند.

خشم علیه آوارگان سوریه به استانبول نیز سرایت کرده است، به طوری که استانداری دستور داده است که واحدهای گشت ویژه پلیس به کمک شهرداری، کلیه متکدیان سوری را از سطح این کلان شهر ترکیه جمع آوری کنند.

ورود بیش از یک میلیون و نیم آواره سوری به ترکیه، این کشور را با مشکلات بزرگ اجتماعی و مالی رو به رو کرده است، بخش اعظمی از آنان در شهرهای بزرگ استانبول، آنکارا، اسکندرون، حاتای و غازی آنتپ پراکنده شده اند و تنها بخش اندکی در اردوگاه های مرزی اسکان دارند.

خاورم/2011**2017
کد N458418

وبگردی