آفتاب
کفاشیان مرتکب اشتباه نشود؛

توافق کی‌روش با ایران و ابهامات موجود/ کارلوس طلسم را می‌شکند؟

توافق کی‌روش با ایران و ابهامات موجود/ کارلوس طلسم را می‌شکند؟

مسئولان فدراسیون فوتبال در شرایطی با کارلوس کی‌روش به توافق رسیدند که طرفین بر سر هدف نهایی که صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی 2018 روسیه است به توافق رسیده‌اند. حال سوال اینجاست که اگر تیم ملی ایران نتواند با این مربی پرتغالی طلسم قهرمان شدن در جام ملت‌های آسیا را بشکند، حضور وی با این رقم سنگین چه فایده‌ای برای فوتبال دارد؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش در بیستمین دوره مسابقات جام جهانی نمایش آبرومندی در بازی دفاعی داشت و توانست برابر نیجریه و آرژانتین عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما آنجا که نیاز به پیروزی و باز کردن دروازه حریف وجود داشت، کار برعکس شد و این دروازه ایران بود که سه بار باز شد تا مشخص شود، کی روش هم خیلی نمی تواند تیم ملی ایران را در سیستم هجومی کارآمد نشان دهد.



با این حال پس از جام جهانی و به خاطر رضایتی که مردم از عملکرد وی داشتند، فدراسیون فوتبال باب گفتگو برای تمدید قرارداد را باز کرد و پس از کش و قوس های فراوان در نهایت روز پنجشنبه طرفین دور یک میز نشستند و بر سر ادامه همکاری به توافق رسیدند، قرار است قرارداد نهایی روز یکشنبه امضا شود اما به نظر می رسد همه چیز تمام شده است و کی روش کارش را بزودی آغاز خواهد کرد.



کی روش پس از نشست خود با مسئولان فدراسیون فوتبال ضمن بیان مطلب فوق گفت: دوطرف برای تمدید قرارداد به توافق رسیده ایم و قرارداد را روز یکشنبه امضا خواهیم کرد. تنها برنده جلسه روز پنجشنبه علی کفاشیان بود. او در مذاکره بسیار سخت گیر است و دفعه آینده تنهایی با او مذاکره نخواهم کرد.



سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران همچنین افزود: از مبلغ قرارداد جدیدم با فدراسیون فوتبال حرفی نمی زنم چون یک چیز شخصی است. زمان این قرارداد هم تا پایان جهانی 2018 خواهد بود. هدف مشترک ما صعود به جام جهانی 2018 روسیه است اما من مربی هستم که می خواهم همیشه ببرم به همین خاطر نگاه ویژه ای هم به جام ملت های آسیا خواهیم داشت.



کی روش در مورد رویارویی با تیم های امارات، قطر و بحرین تصریح کرد: برای آنها شکست دادن ایران مهمتر از موفقیت در جام ملت هاست اما ما هم با یک برنامه ریزی ویژه به آن مسابقات می رویم. من برنامه هایم را به فدراسیون فوتبال ارایه کردم وطبق آنها پیش می رویم. مطمئناً این برنامه ها از امروز اجرایی و آغاز خواهد شد.



ظاهرا مسئولان فدراسیون فوتبال و کی روش از توافقی که با یکدیگر داشته اند کاملا راضی هستند اما سوال اینجاست که اگر تیم ملی ایران نتواند با هدایت کی روش طلسم سالها قهرمان نشدن در آسیا را بشکند و قهرمان جام ملت ها شود، حضور او با قراردادی سنگین چه ثمره ای برای فوتبال ایران دارد؟ آیا بدون کی روش و با یک مربی ایرانی ما نمی توانیم به جام جهانی صعود کنیم؟ قطعا انتظار علاقمندان به فوتبال از کی روش و فدراسیون فوتبال بالاتر از این است که بخواهند صعود به جام جهانی را هدف اصلی شان قرار دهند.



به نظر می رسد کفاشیان در این مورد نباید مرتکب اشتباه شود و قرارداد کی روش را تا پایان جام جهانی 2018 امضا کند. باید برای موفقیت در جام ملت های آسیا هم گزینه ای در نظر گرفته شود که اگر ایران نتوانست قهرمان آسیا شود، راهی برای فسخ قرارداد وجود داشته باشد.




کد N458366

وبگردی