آفتاب
رئیس دادگستری کردستان:

فاصله‌گرفتن از قرآن، از آسیب‌های جوامع اسلامی امروز است

فاصله‌گرفتن از قرآن، از آسیب‌های جوامع اسلامی امروز است

رئیس دادگستری استان کردستان گفت: فاصله گرفتن از قرآن و مهجور ماندن آن، از آسیب‌های جوامع اسلامی امروزی است.

رئیس دادگستری استان کردستان گفت: فاصله گرفتن از قرآن و مهجور ماندن آن، از آسیب‌های جوامع اسلامی امروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، علی‌اکبر گروسی در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم دادگستری استان کردستان در سنندج، اظهار کرد:‌ دادگستری این افتخار را دارد که در کنار وظایف روزانه خود، اهتمام جدی نیز به برگزاری برنامه‌های قرآنی دارد.

وی افزود: خداوند متعال نعمت‌های بی‌شماری را به انسان‌ها ارزانی داشته که همه این نعمت‌ها در جهت رشد و کمال و سعادت انسان‌هاست.

گروسی گفت: خداوند تنها برای یک نعمت بر انسان‌ها منت نهاده و آن هم فرستادن پیامبر اکرم(ص) است.

وی اعلام کرد: تمامی نعمت‌های الهی از جمله، سلامتی، بینایی، عقل، قدرت تکلم و ... ماندگار نیستند و با مرگ انسان از بین می‌روند، اما تنها مانوس بودن روح انسان با خدا و پیامبر اکرم(ص) است که باعث ماندگاری روح او می‌شود.

رئیس دادگستری کردستان با بیان این‌که «پیامبر اکرم(ص) از جانب خداوند، قرآن کریم را برای انسان‌ها به ارمغان آوردند» تصریح کرد‌: در آموزه‌های دینی و خود قرآن کریم به تلاوت قرآن بسیار تاکید شده است، زیرا همه آیات قرآن به وحدانیت، یگانگی و عظمت خداوند متعال اشاره دارد.

وی با بیان این‌که «قرآن کریم اثر شگفت انگیزی بر روح و روان انسان‌ها دارد» ادامه داد: اگر قرآن کریم را درک و به آن عمل کردیم، مسلمان واقعی هستیم.

گروسی تلاوت قرآن را وظیفه‌ای همگانی دانست و ذکر کرد: به عنوان یک کار فرهنگی ارزشمند باید قرآن کریم مورد توجه جدی آحاد جامعه باشد.

وی در ادامه فاصله گرفتن از قرآن و مهجور ماندن آن را از آسیب‌های جوامع اسلامی امروزی برشمرد و بیان کرد:‌ این مسئله نشئت گرفته از توطئه‌های دشمنان اسلام است که می‌خواهند مسلمانان را از قرآن کریم دور کنند.

رئیس دادگستری کردستان رسالت حاملان و فعالان قرآنی را در جامعه اسلامی بسیار خطیر دانست و افزود: فعالان، قاریان و حافظان قرآن کریم به عنوان مبشرین قرآن، بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت کشور فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: امروز آنچه برای جهان اسلام مایه تاسف است این است که اسرائیل غاصب در دل کشور مسلمان فلسطین شبانه روز شدیدترین حملات را علیه بشریت انجام می‌دهد، اما کشورهای اسلامی و عربی سکوت اختیار کرده‌اند.

گروسی در پایان یادآور شد:‌ این بی توجهی کشورهای اسلامی نسبت به وضعیت امروز فلسطین، ناشی از بی توجهی آنها به قرآن کریم و آموزه‌های دینی است، زیرا اگر به آیات قرآن کریم توجه می‌کردند این جنایتکاران را محاکمه می‌کردند.

انتهای پیام

کد N458343

وبگردی