آفتاب
مسوول نمایندگی ولی فقیه در بسیج :

وحدت مسلمین یکی از درس های مکتب امام صادق (ع) است

وحدت مسلمین یکی از درس های مکتب امام صادق (ع) است

اصفهان - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش وحدت در خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام، وحدت مسلمین را یکی از درسهای مکتب امام جعفر صادق (ع) دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای صنف خودرویی کشور گفت: هرآیینی برای ادامه و بقای خود به فرهنگ سازی نیازمند است و امام صادق (ع) این امر مهم را در شیعه انجام داد.

وی ادامه داد: از همین رو مکتب تشیع به مکتب جعفری مشهور است و این فرهنگ سازی روز به روز بر بالندگی شیعه افزود.

این کارشناس دینی نخستین اصل در مکتب امام صادق (ع) را توحید و خدامحوری برشمرد و افزود: امام ششم شیعیان تلاش بسیاری در مقابله با غلو و الوهیت سازی برای اهل بیت (ع) داشتند و اگر این تلاش ها نبود شیعه مانند مسیحیت به بیراهه می رفت.

وی اظهار کرد: در مکتب تشیع هیچ کس نمی تواند جای خدا بنشیند لذا افرادی که در روضه ها و مداحی ها برخی کلمه های غلوآمیز را در خصوص ائمه (ع) به کار می برند راهی غیر از راه مکتب امام صادق(ع) را در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه امروز با شعارهایی مواجه هستیم که با روح مکتب اهل بیت (ع) مغایر است، افزود: باید مواظب باشیم با اسم مکتب امام حسین (ع) ما را مقابل مکتب اهل بیت (ع) قرار ندهند.

وی نفی طاغوت را دومین اصل فرهنگ امام صادق (ع) برشمرد و افزود: در مکتب شیعه هر نوع تلاشی برای تقویت طاغوت ممنوع است، از همین رو شیعه همواره حامی مظلوم است و با ظالم سر ستیز دارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهبرد انقلاب اسلامی ایران به واسطه این درس از مکتب امام صادق (ع) مبارزه تا از بین رفتن همه ظالمان در عالم است، لذا ما روزی که صهیونیسم محو شود را مشاهده می کنیم.

وی پرهیز از فحاشی را سومین درس مکتب امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: امام صادق (ع) حتی اجازه نمی دادند به مخالفان شیعه هم اهانت شود.

حجت الاسلام تویسرکانی علم و دانش را چهارمین اصل در مکتب امام صادق (ع) دانست و افزود: بیش از چهار هزار نفر از فرقه های مختلف اسلامی و حتی غیر اسلامی در درس امام صادق (ع) شرکت می کردند.

یادواره یک هزار و یکصد شهید صنوف خدمات خودرویی و یک هزار و 400 شهید اصناف مختلف استان اصفهان شامگاه پنجشنبه در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

591/7134/546
کد N458333

وبگردی