آفتاب

تولید ون در دستور کار خودروسازان/ آمادگی برای نوسازی وسایل نقلیه عمومی

تولید ون در دستور کار خودروسازان/ آمادگی برای نوسازی وسایل نقلیه عمومی

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از آمادگی شرکت‌های خودروسازی برای نوسازی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در بخش بار و مسافر ( انوع اتوبوس، کامیون و تاکسی ) خبر داد و گفت: مقرر شد تولید ون به طور جدی در دستور کار آنها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان قربانی با اعلام این خبر گفت: در نشست شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت تشکیل شد   برنامه های صادراتی شرکتهای خودرو ساز در خصوص خودروهای سبک و سنگین مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرر گرفت و مقرر شد کمیته صادرات طی دو هفته تبیین دقیق سیاستهای توسعه صادرات و راهکارهای اجرایی را در دستور کارقرار دهند.

وی افزود: همچنین به منظور کاهش آلایندگی و مدیریت مصرف سوخت مقرر شد که استفاده از گاز طبیعی در سوخت خودرو های عمومی اولویت داشه باشد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو ادامه داد: در این نشست وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن اشاره به لزوم تولید خودروهای کم مصرف با آلایندگی بسیار کم تاکید کرد که خودرو سازان  تولید موتور خودرو  با تکنولوژی روز دنیا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اضافه کرد : از نکات حائز اهمیت در این نشست پیگیری تلفنی مشکلات پيش آمده بر صنعت خودرو سازی از سوی وزیر در طول جلسه بود که بعد از هر تماس تلفنی وزیر با مسوولین ارگانها و نهادهای ذیربط وی خبر خوش رفع مشکل را ، به اطلاع اعضا شورا می رساند.

قربانی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید و یادآوری  پیگیری بی وقفه امور تا حل نهایی آن به کلیه اعضای شورا تصریح کرد که ضروری است خودرو سازان بی‌وقفه برای رفع مشکلات تا حصول رضایتمندی كامل مشتریان تلاش کنند و هیچ عاملی نباید مانع تحقق این مهم گردد.
 شورای سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مدیران عامل گروه‌های خودرو سازی، انجمن خودرو سازان و مسوولین مربوط در این وزارتخانه هر دو هفته یکبار برای حل مشکلات این صنعت تشکیل جلسه می‌دهد.

کد N458305

وبگردی