آفتاب

مقام آمریکایی احتمال حمله به مواضع داعش در سوریه را رد نکرد

مقام آمریکایی احتمال حمله به مواضع داعش در سوریه را رد نکرد

تهران– ایرنا– ˈبن رودزˈ معاون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا با بیان این که واشنگتن خود را به مرزهای جغرافیایی محدود نمی داند، احتمال حمله این کشور به مواضع داعش در سوریه را رد نکرد.

رودز در گفت و گو با رادیوی ˈان.پی.آرˈ آمریکا، درباره احتمال اجرای حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در خاک سوریه گفت: ˈزمانی که صحبت از حفاظت از آمریکایی ها و از بین بردن طرح های تروریستی علیه آمریکا در میان است، هیچ چیز را مردود نمی دانیم.ˈ

وی افزود: ˈبنا بر این، زمانی که پای ماموریت اصلی سیاست خارجی آمریکا که همان حفاظت از مردم ماست، در میان باشد، خود را به مرزهای جغرافیایی محدود نمی کنیم.ˈ

معاون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا یادآور شد که هر چند تاکنون تصمیمی برای اقدامات بیشتر دراین زمینه گرفته نشده است، اما اساسا تشدید اقدامات علیه داعش مردود نیست.

رودز در واکنش به سربریدن ˈجیمز فولیˈ خبرنگار آمریکایی به دست گروهک تروریستی داعش، تایید کرد که آمریکایی های دیگری در اسارت این تروریست ها قرار دارند.

گفتنی است که همزمان با توفیقات قابل توجه نیروهای دولتی و مردمی عراق و سوریه در مبارزه با تروریست های تکفیری-بعثی داعش، انتشار تصاویر اینترنتی کشتن فولی دستمایه ای برای مقام ها و رسانه های غربی شده است تا از ضرورت دخالت نظامی در دو کشور یاد شده سخن بگویند.

فولی سال 2012 در سوریه به اسارت داعش درآمد و چند روز قبل در عراق به دست یک تروریست انگلیسی سر از تنش جدا شد.

رسانام **1302**2017
کد N458299

وبگردی