آفتاب

هاگل: داعش به دنبال حملات جدید است/ ژنرال دمپسی: داعش باید در نهایت نابود شود

هاگل: داعش به دنبال حملات جدید است/ ژنرال دمپسی: داعش باید در نهایت نابود شود

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اگرچه حملات هوایی این کشور به نیروهای کرد و عراقی کمک کرده تا مجددا قدرت را به دست گیرند اما انتظار می‌روند داعش مجددا گروه‌هایی تشکیل داده و حملات جدیدی را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که طی سخنرانی چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در کنار وی حضور داشت، نیز تاکید کرد، اگرچه می‌توان داعش را محدود کرد اما بدون انجام حمله علیه این گروه در سوریه نمی‌توان آن را شکست داد. دمپسی همچنین تاکید کرد که این شکست لزوما نیازمند حملات هوایی آمریکا نیست و این در حالی است که به نظر می‌آید هاگل بر این عقیده است که آمریکا تمامی گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد.

هاگل با اشاره به بازپس‌گیری سد موصل که از سوی داعش مورد تصرف قرار گرفته شده بود از حملات هوایی آمریکا قدردانی کرد و همچنین گفت که ارسال تسلیحات آمریکایی به نیروهای عراقی و کردستان و همچنین حمایت‌های بین‌المللی بشردوستانه به هزاران بی‌خانمان در شمال عراق بسیار جای قدردانی دارد.

هاگل تاکید کرد: به طور کلی این عملیات شتاب داعش را کم کرده و به نیروهای عراقی و کرد قدرت بخشیده تا اقدامی تازه را آغاز کنند.

دمپسی که در سال‌های 2003 تا 2011 جنگ آمریکا در عراق چندین بار به این کشور سفر کرده، گفت: داعش نمی‌تواند به طور دائم محدود شود. این سازمانی است که عقاید استراتژیک آخرالزمانی دارد اما باید در نهایت نابود شود.

وی افزود: به نظر شما آیا آن‌ها می‌توانند محدود شوند در حالی که بخشی از این سازمان در سوریه مشغول به فعالیت است. پاسخ منفی است. آن‌ها بایستی هم در سوریه و هم در عراق در نظر گرفته شوند. این امر (شکست داعش) زمانی محقق می‌شود که ما یک ائتلافی در منطقه داشته باشیم که وظیفه شکست این گروه در تمامی زمان را بر عهده داشته باشد

وزیر دفاع آمریکا نیز گفت، تشکیلات گروه دولت اسلامی بسیار سازمان یافته است و پنتاگون برای مقابله با آن به یک برنامه طولانی مدت فکر می‌کند.

انتهای پیام

کد N458285

وبگردی