آفتاب

امام زمان(عج) در کلام شهدا (14)

امام زمان(عج) در کلام شهدا (14)

تهران - ایرنا - شهدا در اندیشه بلند و تابناک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، تا جاییکه حضرت امام خمینی(ره) آنان را شمع محفل بشریت توصیف کردند.

هجوم ارتش بعثی به خاک ایران، عرصه متفاوتی را در قیاس به سایر عرصه های نبرد گشود، عرصه ای که نه با «حمله»، بلکه با دفاع جانانه جوانان کشور، پیروزی جاودانه ای را نصیب ایرانیان کرد.

اما این پیروزی جاودان، ثمره خون شهیدانی است که هر یک با لبیک گویی به ولی فقیه زمان و پیرمراد خود، راهی جبهه ها شدند تا نهال طیبه انقلاب اسلامی را حفظ کرده و به بلوغ برسانند.

شهدا در صحیفه شریف تاریخ دفاع مقدس، هریک برگ زرینی هستند، از این رو، خوانش گفته ها، اندیشه و نگرش شهدا و نیز انتقال آنها به نسل جدید می تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد.

نشر شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعه 15 جلدی را با عنوان «گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا» منتشر کرده و گروه اجتماعی ایرنا با رجوع به این کتاب و به تاسی از توصیف امام خمینی(ره) از شهدا مبنی بر اینکه «شهدا شمع محفل بشریتند»، به بازنشر گفته ها و اندیشه های زلال آنان پرداخته است.

باشد که با مطالعه آنها، از باده پر از معرفتی که شهدا سرکشیدند، ذره ای نصیب تشنگان رهپو شود:



** شهید جعفر معصومی

- ما سرنوشت سازان اسلام هستیم که باید ادای وظیفه کنیم تا با چنین انقلاب گران مایه، زمینه را برای انقلاب حضرت حجت امام زمان(عج) آماده سازیم، پس در این عصر وظیفه ما امت حزب الله اجرای برنامه های اسلام و تقویت تبلیغات و کمک به ملل مستضعف جهان و پیاده کردن برنامه های اسلام و اطاعت از اولیاءالله است.



** شهید جلال معصومی

- الهی، بینش و همبستگی مسلمانان جهان را بیش از پیش به آنها عنایت بفرما تا اینکه ریشه جباران و ستمگران زمان را از زمین برکنند و عدالت را به رهبری امام زمان(عج) در جهان بگسترانند.



** شهید احمد معظمی گودرزی

- بارخدایاف از تو می خواهم که گناهانم را ببخشی و مرا از لغزش های دنیایی مصون بداری و از تو می خواهم از عمرم بکاهی و بر یک لحظه عمر رهبر و امام عزیزمان بیفزایی؛ چون که او بحق نایب امام زمان(عج) و حامی قرآن، موسی عمران، عیسی دوران و بت شکن زمان است و او را برای ما و مستضعفان جهان تا انقلاب مهدی(عج) نگهدار.



** شهید حسین معمار امامیه

- سعی کنید اسلام را پایدار نگاه دارید. تا ظهور مهدی(عج) این مسوولیت بر هر زن و مرد و جوان و بچه مسلمان واجب است.



** شهید امیر معماریان

- جنگ تا برقراری حکومت اسلامی بر تمام جهان حکمفرما شود و بدین وسیله ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان خود را لبیک می گویم؛ امامی که بر اعمالم شاهد و ناظر است، امامی که امام خمینی(ره) پرچمدار نهضت جهانی آن است و بالاخره امامی که علیه کفر جهانی قیام کرده تا مساله جهان اسلام را پیش کشد.



** شهید حسین معموله

- از خوشحالی سر از پا نمی شناسم که خداوند متعال این فرصت را به من داد که در جنگ و نبرد حق علیه باطل به رهبری امام زمان(عج) و به فرمان نایب برحقش، امام خمینی(ره) شرکت کنم و دین خود را به اسلام و مسلمین به انجام رسانم و امیدوارم که خداوند با دعای شما مسلمین به رهبر طول عمر عنایت کند تا پرچم این نهضت را به دست صاحب اصلی اش، امام زمان (عج) بسپارد.



** شهید حسین معنویان

- سلام بر امام زمان (عج)، رهبر و حامی اصلی انقلاب... پروردگارا، شهادت می دهم که خدای یگانه ای و پیامبران را برای هدایت و رستگاری بندگان فرستاده ای. شهادت می دهم که حضرت مهدی(عج) وارث پیامبر اسلام(ص) است.



** شهید حسن معین

- به ریسمان الهی که همان وحدت در سایه رهبری ولی فقیه است، چنگ بزنید و ریشه استکبار را بخشکانید و مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنید.



** شهید احمد معینی آرانی

- همیشه در نمازها برای فرج امام زمان(عج) و طول عمر امام عزیزمان، این پیر جماران، امید مستضعفان، دشمن مستکبران، حامی مستضعفان و زنده کننده اسلام دعا کنید.



** شهید اکبر معینی کربکندی

- به امید زیارت کربلا و دیدن امام زمان(عج) و روزی که فرامی خوانند که روز دادرسی فرا رسید و ظالم به کیفر کارهای خودش می رسد.



** شهید اسماعیل مغانی

- ما خانواده شهید دل شکسته ایم / دل بر ولای عترت اطهار بسته ایم

پشت سر حسین زمان ایستاده ایم / در انتظار قائم آل محمدیم



** شهید جواد مغربی

- از شما خواهشمندم که با کلیه توان و نیروی خود از اسلام عزیز که بعد از 1400 سال آن را به رهبری امام خمینی(ره) به دست آوریم، دفاع کنید و خود را در زمره بندگان پرهیزگار و متقی قرار دهید که در پیشگاه امام زمان(عج) و امام امت و ائمه معصومین(ع) رو سفید باشید.



** شهید امیر مغفوری

- خدایا، اگر در این نبرد سعادت شهادت نصیبمان نمی شود، تو را به خون تمامی شهیدان -قسم می دهیم که شهادت را پایان عمر ما قرار ده که در بستر مردن سربازان امام زمان (عج) ننگ است.



** شهید پرویز مقبلی نجات

- امیدوارم در پیش امام زمان(عج) روسیاه نباشم و بتوانم از نوکران و سربازان او باشم و اگر از دنیا رفتم وجود هیچکس و هیچ چیزی را غیر از امام حسین(ع) و فاطمه زهرا(س) احساس نکنم.



** شهید آیت الله مقدسی

- مادرم، من در سنگرم، رو به دشمن اسلام و به فرماندهی امام زمان(عج) همیشه به یادت هستم.



** شهید حسین مقصودلو محلی

- آن احساس مسوولیتی که در من است، نمی گذارد که من یک لحظه از این عاشقان شهادت دور باشم که من عاشق شهادتم. از خدا می خواهم که ظهور امام زمان(عج) را سریع تر کند.



** شهید احمد مقیمی فیروز آبادی

- برادران من، ای عاشقان مهدی(عج)، امام عزیز را خدای ناکرده تنها نگذارید و دعای این پیر جماران را از یاد مبرید، دعا برای فرج حضرت صاحب الزمان (عج) را از یاد نبرید.



** شهید اصغر مکاریان

- به نام الله که به یگانگی و وحدانیتش و به پیامبری خاتم مرسلین محمد مصطفی(ص) و به جانشینی اوصیاء و برگزیدگان برحق بعد از او که با امیر مومنان(ع) آغاز و به مهدی موعود (عج) ختم می شود شهادت می دهم و نیز گواهی می دهم که خمینی عزیز و کبیر جانشین برحق آقا امام زمان(عج) و یگانه رهبر مرجع جهان اسلام و تشیع است.



** شهید ابوالفتح ملایی

- با سلام و درود فراوان به امام عصر، منجی عالم بشریت(عج) و نایب برحقش، امام خمینی، امید مستضعفان جهان و نابود کننده کاخ ظلم و فساد و نجات دهنده مظلومان جهان... امت شهیدپرور قهرمان ایران! شما را به جان امام زمان(عج) قسم می دهم که دست از حمایت رهبر کبیر انقلاب و امید مستضعفان جهان برندارید و از تهدید ابرقدرت های جهان نهراسید که در هر حال پیروزی از آن ماست.



** شهید اکبر ملایی فردویی

- سلام و درود بر منجی عالم بشریت، دادرس درماندگان، یاور بی یاوران و طبیب بیماران، طالب خون شهیدان و آن کس که ان شاء الله خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.



** شهید حسن ملایی کمشه چه

- برادران و خواهران عزیز، جبهه دانشگاه است و دانشگاهی که در آن معنویات، الهیات و درس ایمان و شهادت و آزادگی تدریس و تحصیل می شود، دانشگاهی که رئیسش امام زمان(عج) و معلم آن سالار شهیدان، حسین بن علی(ع) و ناظم و نظم دهنده آن امام خمینی(ره) است.



** شهید براتعلی ملکان

- خدایا، تو را به مظلومیت پیامبر عالی مقام والا، هر چه زودتر فرج امام زمان(عج) را نزدیک تر بگردان. خدایا، تو خود بهتر می دانی که جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار مهدی (عج) است. خدایا! انقلاب ما را متصل به انقلاب بزرگ مهدی (عج) کن.



** شهید آیت الله ملک پور

- ارواح همگی شهدا وقتی آرام خواهد گرفت که اسلام در ایران و سپس در جهان مستقر شود و امام مهدی(عج) پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز درآورد و امیدوارم که نزدیکان و عزیزان آن روز را ببینند و از سربازان امام مهدی (عج) باشند و شاید این از بزرگ ترین امتحانات الهی در مورد شما باشد به خصوص که کشته های ما در این جنگ از جند الله هستند و یاران امام زمان (عج) هستند.



** شهید حسین ملکی

- برادرم، از تو می خواهم که هر چه بیشتر امام عزیز را یاری کنی و در گسترش خط اصیل امام در جامعه کوشا باشی و مثل گذشته در مساجد بچه های امت حزب الله را علیه استکبار جهانی و ریاکاران و دغل بازان بسیج کنی و شوق تشکیل حکومت اسلامی به دست مهدی (عج) را در دل های کوچکشان که به پاکی دریاست، برویانی.



** شهید احمد ملک محمدی

- با درود و سلام به یگانه منجی عالم بشریت، دادگستر جهان و پرکننده عدل و داد، امام زمان (عج) ... به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی.



** شهید حسین علی ممشلی

0 من به خودم می بالم که توانستم به جبهه اسلام بیایم؛ به جبهه ای که امام زمان (عج) رزمندگان آن را رهبری و فرماندهی می کند، بیایم و توانستم که دین خود را نسبت به اسلام و مسلمین ادا کنم.



** شهید احمد ممیوند

- به امید آنکه دانشجویان و دانش آموزان از این توفیق استفاده کنند و با خودسازی و فراگیری علم، دیو پلید فرهنگ استعماری و جهل را از کشور امام زمان(عج) بزدایند.



** شهید احمد منانی پیکانی

- ای عزیزان، آخرین و شاید مهم ترین وصیتم این است که حرف پیر شب زنده دار جماران، آن کسی که در کارها با آقایش صاحب الزمان (عج) مشورت می کند به گوش جان بشنوید به اسلام عمل کنیم.



** شهید افراسیاب منصوری

- همیشه مطیع امر امام باشید و هرگز او را تنها نگذارید و یاری کننده او باشید و پیام رسان خون شهدا باشید تا زمانیکه حضرت مهدی(عج) ظهورش فرا رسد و جهان را پر از عدل و داد کند.



** شهید اکبر منصوری

- خدایا! در فرج امام زمان(عج) تعجیل فرما و قلوب مستضعفین را با زیارت ایشان شاد گردان.



** شهید حجت الله منصوری

- با سلام به محضر آقایم، امام زمان (عج) که چندی است دل را به آتش عشق او داده ام و از خود بی خود گشته ام... پروردگارا، چندی است که در آتش عشق مولایم، امام زمان(عج) می سوزم و از هجرش ناله می کشم و در هر دعایی که برآورده می شود، منتظرم که آقایم بیاید. خدایا، به آیه های قرآن ات چشمم را به جمالش نورانی بگردان.



** شهید حبیب الله منصوری نیا

- و سلام بر امام زمان (عج)، امام قائم، امام منتظر و حجت خدا. به امید روزی که جهان با ظهور صاحبش حضرت مهدی(عج)، سراسر عدل و داد و تمام انسان ها سراپا عبادت و بندگی شوند و اگر سعادت یارمان باشد و لیاقت پیدا کنیم که آن روز در حیات باشیم، باید از شام تا صبح و از صبح تا شام حمد و ثنای خداوند تبارک و تعالی را کنیم.



** شهید اکبر منظرنژاد

- وقتی به چادرهای برادران در این دشت می نگرم به یاد چادرهای یاران حضرت امام حسین(ع) در کربلا می افتم، ولی با یک تفاوت و آن هم این که در این دشت بیش از هزاران نفر از سربازان امام خمینی و امام زمان(عج) هستند و باعث تقویت روحیه یکدیگرند، ولی در کربلا یاران امام حسین (ع) فقط 72 تن بودند در برابر هزاران نفر از کفار... بتول جانم، مواظب باش ... ان شاءالله که علی و احمد عزیزم بچه های حزب اللهی خواهند شد و در آینده از سربازان امام زمان (عج) خواهند بود.



** شهید ابوالفضل مهدوی

- درود و سلام بیکران بر حضرت ولی عصر امام زمان(عج)، مهدی موعود و منجی عالم بشریت و تنها راه نجات سعادت و رستگاری و... به امید انقلاب جهانی مهدی(عج). به امید برافراشته شدن پرچم «لااله الاالله» در سراسر جهان.



** شهید احسان الله مهدوی قهساوه

- ملت شهید پرور ایران هم باید صبر داشته باشند و انقلاب را به پیش برد و گوش به فرمان امام باشد تا انقلاب حضرت مهدی(عج)، تا بتوانیم زمینه ساز حکومت آن حضرت باشیم.



** شهید ابوطالب مهدی خانی

- امت شهیدپرور، دعا کنید که آقا امام زمان، مهدی موعود(عج) هر چه زودتر ظهور کند تا سراسر عالم از ظلم مبرا شود.



** شهید ابراهیم مهدی علی دوست

- پس از آرزوی سلامتی و خوشی برای اهل خانواده و فامیل و امت مسلمان در زیر سایه خدای متعال و امام زمان (عج) ... مواظب اعمالتان باشید؛ چون شما باید لشکر امام زمان (عج) باشید و شروع کنید به ساختن خود تا شایستگی این را داشته باشید که در رکاب امام زمان(عج) برای برقرار کردن عدل جهانی و حاکمیت اسلام در تمام نقاط جهان بجنگیم.



** شهید اکبر مهرابی

- شکر خدا را که ما را در یک دوران حساس پر از حماسه و ایثار و فداکاری به وجود آورد تا بتوانیم در سراسر جهان پر از گناه و معصیت این گونه از بی راه ها، راه حق را تشخیص دهیم. با سلام بر پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان شیعه(ع) مخصوصا امام زمان(عج) و نایب برحقش، امام خمینی.



** شهید حسین مهرابی

- با درود به یگانه منجی عالم بشریت، آخرین ذخیره الهی، امید و پرچمدار رزمندگان اسلام در عملیات ها؛ امام زمان (عج) ... از شما خواهران عزیزم می خواهم که حجابتان را حفظ کنید که حجاب شما موجب خشنودی امام زمان (عج) و ارواح طیبه شهدا خواهد بود.



** شهید ابراهیم مهرپور

- بهشت به سادگی به دست کسی نمی رسد و احتیاج به فداکاری دارد و ما رزمندگان امام زمان (عج) تا آنجا که خون در رگ داریم با کفار می جنگیم.

اجتمام**9303**ل.الف.ی** 1418 ** 1071
کد N458150

وبگردی