آفتاب

مرگ یک بیمار مشکوک به ابولا در شمال ایرلند

مرگ یک بیمار مشکوک به ابولا در شمال ایرلند

لندن – ایرنا- منابع انگلیسی پنجشنبه شب از مرگ یک بیمار مشکوک به مبتلا به ویروس خطرناک ˈابولاˈ در منطقه ˈدونگالˈ واقع در شمال ایرلند خبر دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میرور نوشت : فرد یاد شده که در سیرالئون کار می کرده و دو هفته پیش به کشورش بازگشت، چهارشنبه شب گذشته فوت کرده است.

براساس گزارش این روزنامه، پزشکان در حال انجام آزمایش های دقیق روی این فرد 44 ساله که برای یک شرکت ایرلندی در سیرالئون کار می کرده است، هستند.

دیلی میرور گزارش داد که قرار است روز پنجشنبه جواب آزمایش های مربوط به این فرد که ˈدسیه کوین ˈ نام دارد و به همراه با خانواده اش در دوبلین زندگی می کند ، منتشر شود.

به نوشته این روزنامه ، این فرد در زمانی که برای دیدار با بستگانش به منطقه دونگال آمده بود، بیمار و سپس فوت می کند و در زمان بیماری اش، پزشکان فکر می کردند که وی مبتلا به مالاریا شده است.

براساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار تلفات بیماری ابولا در کشورهای غرب آفریقا به یک هزار و 350 مورد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس اعلام این سازمان ، 106 مورد از این تلفات در 17 و 18 ماه اگوست در سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون واقع در غرب آفریقا روی داده است .

ابولا که یکی از خطرناک ترین بیماری های شناخته شده است، درمان قطعی و یا واکسن ندارد و از طریق تماس مستقیم با ترشحات و مایعات بدن بیمار منتقل می شود.

این نگرانی وجود دارد که این بیماری بدلیل رفت و آمدها و تماس ها میان اتباع کشورهای جهان، از کشورهای آفریقایی به دیگر مناطق جهان نیز سرایت پیدا کند .

وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا اعلام کرد ویروس ابولا که کشورهای غرب آفریقا را درگیر کرده است « تهدیدی » برای انگلیس به شمار می آید.

اروپام ** 1** 1552 **1917
کد N458108

وبگردی