آفتاب

روسیه و آلمان خواستار کمک جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس در اوکراین شدند

روسیه و آلمان خواستار کمک جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس در اوکراین شدند

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف و فرانک والتر اشتاین مایر وزیران امور خارجه روسیه و آلمان در مورد برقراری آتش بس در اوکراین و گامهای عملی در این زمینه گفتگو و تبادل نظر و بر ضرورت کمک جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و اشتاین مایر روز پنجشنبه در این گفتگوی تلفنی به تفصیل در مورد مسایل اوکراین گفتگو کردند.

مسایل مربوط به کمک های انسانی روسیه به ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین که با حدود دو هزار کامیون به این مناطق حمل می شود در مرکز توجه وزیران خارجه روسیه و آلمان قرار داشت.

علاوه بر آن مسایل مربوط به گامهای مشترک برای حصول توافق در مورد برقراری آتش بس پایدار در اوکراین مطرح شد و دو طرف بر ضرورت تشریک مساعی بین المللی در این زمینه تاکید کردند.

در این گفتگوی تلفنی همچنین نتایج اجلاس اخیر چهارجانبه وزیران خارجه روسیه، آلمان، اوکراین و فرانسه در برلین برای برقراری آتش بس و صلح پایدار و آغاز مذاکرات ملی در اوکراین بررسی شد.

روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته کاروانی متشکل از بیش از 280 کامیون حامل حدود 2 هزار تن کمک های انسانی به اوکراین برای توزیع میان ساکنان مناطق جنگ زده شرق این کشور ارسال کرد.

این کاروان حدود یک هفته بود که به دلیل نگرانی های اوکراین از استفاده از این کاروان به عنوان یک اسب تروآ برای نفود با هدف تامین تسلیحاتی جدایی خواهان طرفدار مسکو سرگردان بود.

مسکو ضمن رد این اتهامات گفته است که مایل به کمک برای فرونشاندن فاجعه انسانی در منطقه شرق اوکراین است.

نخستین کامیون های کاروان کمک رسانی روسیه روزپنجشنبه ازیک ایست بازرسی روسیه گذشته وحرکت به سمت گذرگاه مرزی با اوکراین را آغاز کردند.

اروپام*5*391*518 **1917
کد N458048

وبگردی