آفتاب

نشست سه جانبه عباس، مشعل و امیر قطر در مورد غزه

نشست سه جانبه عباس، مشعل و امیر قطر در مورد غزه

تهران - ایرنا - ˈمحمود عباسˈ رییس حکومت خودگردان فلسطین روز پنجشنبه با ˈخالد مشعلˈ رهبر سیاسی حماس و شیخ ˈتمیم بین حمد آل ثانیˈ امیر قطر در دوحه دیدار و در مورد اوضاع غزه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، میزبانی این جلسه را شیخ تمیم بین حمد آل ثانی امیر قطر که حامی کلیدی جنبش حماس است، بر عهده داشت.

یک مقام فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفت که این مذاکرات سه جانبه تقریبا سه ساعت به طول انجامید و انتظار می رفت با نشست دو جانبه عباس و مشعل دنبال شود.

ˈعزام الاحمدˈ رییس تیم مذاکره کننده فلسطینی در مذاکرات آتش بس قاهره به همراه ˈ مجید فرجˈ رییس دستگاه امنیتی حکومت خودگردان و ˈصائب عریقاتˈ مقام ارشد این دولت در این نشست حضور داشتند.

همچنین ˈموسی ابومرزوقˈ معاون مشعل که در مذاکرات قاهره شرکت داشت، وی را در این نشست همراهی کرد.

این در حالی است که حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه منجر به شهادت سه فرمانده ارشد حماس در ساعات اولیه روز جاری (پنجشنبه) شد.

براساس اعلام سازمان ملل، حملات تازه شمار شهدای غزه را به 2 هزار و 75 نفر رساند که حدود سه چهارم از این افراد غیرنظامی هستند.

در سرزمین های اشغالی نیز 67 نفر که اکثر آنها نظامی بودند،بر اثر راکت پراکنی حماس کشته شدند.

درگیری های اخیر در غزه، مرگبارترین رویارویی بین حماس و رژیم صهیونیستی از زمان انتفاضه دوم فلسطین در فاصله سال های 2000 تا 2005 است.

فلسطینی ها خواستار پایان حصر هشت ساله غزه و گشایش فرودگاه و بندر در این باریکه هستند.

رسانام**9109** 1917
کد N457969

وبگردی