آفتاب

پاپ در نامه ای به رییس جمهوری عراق خواستارحل بحران اقلیت ها شد

پاپ در نامه ای به رییس جمهوری عراق خواستارحل بحران اقلیت ها شد

رم - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها درنامه ای به ˈفواد معصومˈ رییس جمهوری عراق خواستار حل بحران انسانی اقلیت ها در این کشور شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) ، پاپ نوشت: من با قلبی پر از درد و رنج اوضاع دردناک مسیحیان و سایر اقلیت های مذهبی را که مجبور به ترک خانه و کاشانه اشان شده اند و شاهد نابودی اماکن مذهبی شان هستند، دنبال می کنم و از شما می خواهم تا این بحران انسانی را حل کنید.

در این نامه که توسط کاردینال ˈفرناندو فیلونیˈ فرستاده ویژه پاپ به عراق به رییس جمهوری این کشور تحویل داده شد،آمده است:من بار دیگر از همه کسانی که مسوولیت سیاسی دارند می خواهم تا از تمام ابزار برای حل بحران انسانی در عراق استفاده کنند.

پاپ افزود: از کاردینال فیلونی خواسته ام تا برای ابراز همبستگی من و تمام کلیسای کاتولیک با آنهایی که متحمل درد و رنج شده و تنها آرزویشان زندگی در صلح و در سرزمین پدری اشان است، به عراق سفر کند.

در ادامه آمده است:در این لحظات ناگوار از عالیجناب (رییس جمهوری ) می خواهم تا کاردینال فیلونی را به عنوان فرستاده ویژه من بپذیرد و از شما برای تمام آنچه که ملت عراق می تواند برای التیام رنج و درد برادران خواهران انجام دهید، قدردانی می کنم.

رهبر کاتولیک ها اخیرا نیز در بازگشت از سفر به کره جنوبی با اشاره به بحران عراق، متوقف کردن متجاوزان (گروه تکفیری داعش) را مشروع خواند و آن را حق بشریت دانست اما تاکید کرد که این وظیفه سازمان ملل است و نباید قدرت های بزرگ بار دیگر بدین بهانه کشوری (عراق) را فتح کنند.

وی تاکید کرد: متوقف کردن متجاوز ستمگر حق بشریت و حق خود متجاوز است تا متوقف شود و شر نکند.

پاپ همچنین گفت که با همکارنش تمام گام های لازم را در باره اوضاع عراق مطالعه کرده است و ضمن صدور بیانیه، نامه ای نیز به دبیر کل سازمان ملل فرستاده و کاردینال ˈفیلونیˈ را به عنوان فرستاده ویژه خود به کردستان عراق گسیل داشته است .

پاپ همچنین برای سفر به کردستان عراق ابراز آمادگی کرد.

اروپام *1*461* 1917
کد N457897

وبگردی