آفتاب

ارتقای سطح روابط ایران و آذربایجان

ارتقای سطح روابط ایران و آذربایجان

رئیس کمیته روابط بین‌المللی مجلس ملی آذربایجان گفت: مناسبات آذربایجان و ایران به بالاترین سطح خود خواهد رسید.

رئیس کمیته روابط بین‌المللی مجلس ملی آذربایجان گفت: مناسبات آذربایجان و ایران به بالاترین سطح خود خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی صمد سیداف رئیس کمیته روابط بین‌المللی مجلس ملی آذربایجان ابراز اطمینان کرد که مناسبات آذربایجان و ایران به بالاترین سطح خواهد رسید.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی، ایران را بزرگترین همسایه آذربایجان دانست و گفت: مناسبات دو کشور اخیرا" در حال توسعه است.

سیداف با اشاره به دیدار سال جاری الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان از ایران و نیز سفر آتی حسن روحانی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان سفرهای متقابل سران دو کشور را برای آینده مناسبات فیمابین حائز اهمیت دانست.

صمد سیداف نقش ایران در زمینه برقراری ارتباط میان آذربایجان و نخجوان که بر اساس تجاوز نظامی ارمنستان در انزوا قرار دارد را مهم خواند و افزود: نباید فراموش کرد که بر اثر تجاوز نظامی ارمنستان برقراری ارتباط میان آذربایجان و نخجوان و توسعه نخجوان چندان هم آسان نیست و روابط آذربایجان و ایران از این نظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس کمیته روابط بین‌المللی مجلس ملی با تأکید بر این‌که «توسعه روابط با همه همسایگان با در نظر گرفتن منافع مردم و دولت آذربایجان در اولویت سیاسی خارجی کشورش قرار دارد»، گفت: مناسبات ایران و آذربایجان از این لحاظ از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

سیداف همچنین با اشاره به تلاش‌های ارمنستان برای وارد کردن لطمه به مناسبات آذربایجان و ایران، افزود: ما باید این مسأله را مدنظر داشته باشیم.

سیداف در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهور ایران برای گسترش روابط خود چه با کشورهای غربی و چه دول شرقی و نیز ایفای نقش سیاسی جدید در منطقه، گفت: اطمینان دارم این سیاست بر توسعه مناسبات با آذربایجان نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N457657

وبگردی