آفتاب

نجفی:آژانس پایبندی ایران به تعهداتش طبق توافق ژنو را اعلام کرد

نجفی:آژانس پایبندی ایران به تعهداتش طبق توافق ژنو را اعلام کرد

نماینده دائم ایران در آژانس با اشاره به گزارش ماهانه آژانس درباره امضای تعهدات ایران در چارچوب توافق ژنو، گفت: ایران بر اساس توافق مذکور به تعهداتش عمل کرده و در دوره تمدید مذاکرات نیز این روند ادامه دارد.

رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام کرد:گزارش جدید آژانس نشان می‌دهد ایران طبق توافق ژنو و در دوره تمدید به تعهدات خود پایبند است.

به گزارش ایسنا،‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس توافق ایران و گروه 1+5 مسئول نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات هسته‌ای که ایران در چارچوب برنامه آژانس باید انجام دهد.

اجرای توافق ژنو با توجه به تمدید مذاکرات تا 3 آذرماه به مدت 4 ماه ادامه دارد و دو طرف موظف هستند به تعهدات اضافه شده برای دوره تمدید عمل کنند.

از جمله تعهدات جدیدی که در این دوره 4ماهه ایران باید انجام دهد از جمله این‌ها تبدیل حدود 3 تن پسماند اورانیوم غنی شده کمتر از 2درصد به اورانیوم طبیعی است.

همچنین مدیرکل آژانس در گزارش اخیر خود درباره اجرای تعهدات ایران که چهارشنبه شب منتشر شده است به موضوع تبدیل این میزان از پسماندهای اورانیوم غنی شده به اورانیوم طبیعی از سوی ایران طی مدت تمدید مذاکرات اشاره کرده است.

انتهای پیام

کد N457649

وبگردی