آفتاب
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

تمسک به قرآن بهترین راه رسیدن به سعادت است

تمسک به قرآن بهترین راه رسیدن به سعادت است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تمسک جستن به قرآن کریم را بهترین راه برای رسیدن به سعادت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم دادگستری استان کردستان در سنندج، اظهار کرد:‌ محکم‌ترین، استوارترین و بهترین راه برای رسیدن به سعادت، مانوس شدن و تمسک جستن به قرآن کریم است.

وی افزود: متاسفانه امروزه جهان اسلام گرفتار عدم فهم دقیق از قرآن کریم شده و تفسیرهای به رای زیادی از قرآن در جوامع اسلامی صورت می‌گیرد.

فراشی با اشاره به اینکه امروزه جنگ فیزیکی دیگر در جهان جوابگو نیست، گفت:‌ کشورهای اسلامی امروز گرفتار جنگ نرم، جنگ مذهب و جنگ دین هستند.

وی اعلام کرد: متاسفانه به نام قرآن و اسلام، سر حاملان، قاریان و حافظان قرآن کریم را از تن جدا می‌کنند و با اسم اسلام به مقابله با خود اسلام برخاسته‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با عنوان اینکه امروز مصادیق بارزی از فتنه در جوامع اسلامی پدیدار شده است، بیان کرد:‌ امروز آثار فتنه، تزویر، دسیسه و ریا علیه قرآن به خوبی مشهود است.

وی ادامه داد: انسان به تعجب می‌افتد وقتی می‌بیند که گروه‌های ترویستی و داعش این همه اعمال جنایتکارانه را انجام می‌دهند اما هنوز بعضی از کشورها در به شمار آوردن نام آنها به عنوان تروریست تردید دارند و آنها را حمایت می‌کنند.

فراشی یکی دیگر از مظاهر فتنه را ماهواره و شبکه‌های مجازی عنوان و تصریح کرد‌: براساس روایات باید به قرآن کریم پناه برد تا از شر فتنه‌ها در امان بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر سنندج به نام شهر مناره‌ها مشهور است، ذکر کرد: باید استان کردستان قرآن محور باشد و قرآن با پوست، گوشت و استخوان این مردم عجین شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: در بسیاری از آیات قرآن به مسئله تدبر در قرآن تاکید شده است، بر همین اساس حکمت تلاوت قرآن به تدبر در آن است.

وی در پایان یادآور شد: باید فرهنگ قرآنی در جامعه رواج داشته باشد و از همان اوان کودکی، کودکان را با تربیت قرآنی بزرگ کرد.

انتهای پیام

کد N457540

وبگردی