آفتاب

پورمحمدی: روحیه وفاق و همدلی بین مسئولان جامعه تقویت شود

پورمحمدی: روحیه وفاق و همدلی بین مسئولان جامعه تقویت شود

وزیر دادگستری با بیان‌این‌که «جنگ روانی دشمن علیه ایران تمامی ندارد»، گفت: باید روحیه وفاق، همدلی و مودت در بین مسئولان جامعه تقویت شود.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی که به مناسبت هفته دولت به استان مازندران سفر کرده است در مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی در مصلی جمعه قائم شهر اظهار کرد: افتخار می‌کنیم پیرو مذهب جعفری هستیم و دریای معارف این امام همام سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌های روزگار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «سرنوشت امروز بشر به واسطه این‌که از دریای معارف اهل بیت بهره‌مند نیست دچار فساد و خونریزی و جنایت شده است»، تصریح کرد: روسای یهودی دنیا که آدم کش بوده، اکنون مدعی خداپرستی هستند.

وی افزود: مصیبت بزرگ امروز متدینین این است که سران اشرافی دنیا از مفسدین بزرگ دنیا بوده و ثروت و توطئه بزرگ بین‌المللی از طریق سران استکبار در جهان گسترانیده شده است.

وزیر دادگستری با بیان این‌که «گرفتاری امروز بشریت این است که استکبار مدعی خداپرستی بوده و توحید واهی را برای مردمان آن کشورها تبیین می‌کنند»، گفت: اگر انسان توانست خود را به جایگاه معرفت برساند می تواند خلیفه الله باشد.

وی با اشاره به این‌که «فساد مالی، اخلاقی، اجتماعی و اجتماعی سرنوشت امروز دنیای استکباری است»، افزود: نابرابری اقتصادی همچنان در کشورهای استکباری نظیر آمریکا ادامه دارد و فساد اجتماعی و اخلاقی در این کشورها بیداد می کند.

وی با بیان این‌که «رمزگشایی که بشر از آیات الهی دارد سبب شد انسان جز اسما الهی باشد»، تصریح کرد: موج تظاهرات علیه اسرائیل و آمریکا تمام کشورهای اسلامی را فرا گرفته است.

وی همچنین در خصوص آیت‌الله صالحی مازندرانی خاطرنشان کرد: جامعه به شدت به واقعیت‌هایی در حوزه فقه علمایی چون آیت الله صالحی مازندرانی نیازمند است و آثار فقهی این عالم جلیل القدر، باید در منش و رفتار مردم صورت گیرد. این روحیات سبب می‌شود تا انسان مردم دوست شود.

وزیر دادگستری با اشاره به این‌که «انقلاب اسلامی به دنبال ترویج پیام‌های دینی است»، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به دنبال رهبری فرهیخته ولی فقیه و شهدای بزرگ اسلامی است.

وی با بیان این‌که «مردم در برابر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها مقابله کرده و پیرو واقعی ولایت هستند»، افزود: بیشترین اقدامات تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، انقلاب، ایران، رهبران و مردم ایران در چند سال اخیر از سوی استکبار صورت گرفته است.

وی با اعلام این‌که «جنگ روانی دشمن علیه ایران تمامی ندارد»، افزود: باید روحیه وفاق، همدلی و مودت در بین مسئولان جامعه تقویت شود.

وزیر دادگستری با اشاره به استیضاح روز گذشته وزیر علوم، گفت: امیدواریم، همه گفته‌های نمایندگان در استیضاح دیروز صحیح بوده است، برخی موضوعات که نباید گفته می‌شد از سوی نمایندگان بیان شد و سبب برکناری وزیر علوم شده است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور به اقدام مجلس احترام گذاشته و دولت و مجلس با یکدیگر هستند. مظهر کامل دموکراسی و اعتماد به مردم در این نظام صورت گرفته و مسئولان ید واحد و متحد هستند. دشمن بداند ملت از جنگ روانی هراس ندارد.

وی با اشاره به این‌که «دولت رسالتی چون تقویت، تحکیم نظام، اصول دین و مکتب شیعیان راه دیگری را نمی شناسد»، گفت: این دولت خود را ملتزم به پایبندی راه امام و رهبری دانسته و بنای دولت بر این است که دستاوردهای زیادی نصیب کشور شود.

پورمحمدی اظهار کرد: هنوز مشکلات کشور رفع نشده ولی کاهش یافته ولی هیچ تشنج و درگیری در استان‌ها نداریم. فضای مثبتی بین علما، مسئولان و نمایندگان در استان‌ها داریم که سبب رشد و تعالی در استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «دولت به دنبال جذب نیروهای متخصص برای امورات اداری کشور بوده و به دنبال شعار و حرف های غیرکارشناسی نیست»، گفت: حرف‌های مدیران دولت بدون پشتوانه نیست.

وی با بیان این‌که «نظام اداری، مالی و اقتصادی در کشور معیوب است و با این شرایط نمی‌توانیم رشد پیدا کنیم»، گفت: در صورت عدم اجرای این مهم، سیاست‌های رهبری درحوزه اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

وزیر دادگستری از مدیران کشور خواست انتقاد کنند ولی بدبینی و نفرت بین مردم و جامعه ایجاد نکنند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت‌الله صالحی مازندرانی، گفت: این عالم بزرگوار متخلق به اخلاق، برجسته و مردمدار بوده و آثار و عمل صالح این عالم بزرگوار خدایی می‌شود.

وی با بیان این‌که «علما مشعلی فروزان برای راهنمایی مردمان جامعه هستند»، افزود: با فقدان این علما باید جایگاه سایر علما در جامعه حفظ شود.

وزیر دادگستری با تقدیر از همراهی مردم با علما، گفت: پیروی آگاهانه و عالمانه مردم به علما در جامعه را باید به آنان تبریک گفت چون شان و حرمت علما را پاس می‌دارند.

بر اساس این گزارش، همچنین همزمان با سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی و با حضور وزیر دادگستری و مسئولان استانی، از سند سجلی آیت‌الله صالحی مازندرانی رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N457535

وبگردی