آفتاب

قطعنامه پایانی تجمع ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب در اعتراض به فجایع غزه در روز جهانی

قطعنامه پایانی تجمع ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب در اعتراض به فجایع غزه در روز جهانی

ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب در پایان تجمع اعتراضی به فجایع غزه در روز جهانی مسجد قطعنامه پایانی خود را قرائت کردند.

ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب در پایان تجمع اعتراضی به فجایع غزه در روز جهانی مسجد قطعنامه پایانی خود را قرائت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در متن این قطعنامه که پیش از آن تجمع و سخنرانی انجام شد، آمده است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سپاس خدای قادر و حکیم را که به ما توفیق داد در آستانه شهادت مولای‌مان حضرت امام صادق(ع) با حضور خود و در اقتدا به سیره‌ آن بزرگواران، عزم و ارداه‌ خود را در حمایت از مظلومان و در دفاع از خانه‌های مردم جلوه‌گر سازیم. روز جهانی مسجد یادآور فاجعه‌ غمبار به آتش کشیده شدن قبله‌ اول مسلمین، مسجدالاقصی است. واقعه‌ دردناکی که در سال 1348هجری شمسی (45 سال قبل) اتفاق افتاد و فصل دیگری از توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیزم غاصب را در مقابله با مظاهر توحید و بندگی رقم زد.

امسال روز جهانی مسجد حال و هوای دیگری دارد. رژیم جعلی صهیونیستی با درماندگی و استیصال و در حالی که در مخمصه‌ خودساخته گرفتار آمده است وحشیانه و بی‌توجه به افکار عمومی برای حفظ موجودیت رو به نابودی‌اش دست به نسل‌کشی و کودک‌کشی زده و برای انتقام از مقاومت اسلامی و رزمندگان قهرمان فلسطین از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

تخریب حدود 200 مسجد در طول یک ماه گذشته نمونه‌ای از این جنایات بی‌سابقه است. بی‌تردید هم‌آوایی استکبار جهانی و ارتجاع عرب با صهیونیزم و سکوت ذلت‌بار مجامع مدعی حقوق بشر نشان از نگرانی عمیق آنان از فروپاشی قریب‌الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی دارد. آنان که روزی رویای شوم "نیل تا فرات" را در سر می‌پرواندند و آرزوی خاورمیانه‌ بزرگ را مطرح می‌کردند و مخالفان خود را به نقض حقوق بشر متهم می‌ساختند امروز منطق محکم‌شان کودک‌کشی و بمباران و تخریب اماکن عمومی و مقدسه و سکوت و تأیید این جنایات است.

خدا را شاکریم که حوادث اخیر به بیداری جهانی منجر شده است و اعتراض به استکبار و صهیونیزم را تبدیل به جریان عمومی در سراسر جهان کرده است.

ما تجمع‌کنندگان در این همایش شکوهمند هم‌نوا با همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، مواضع روشن را با بانگ رسای تکبیر اعلام می‌داریم: ( یک بار الله اکبر، یک بار خامنه‌ای رهبر)

1. ما شرکت‌کنندگان در این تجمع، آزادی قدس شریف و رهایی مسجدالاقصی، از چنگال صهیونیسم را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز امام راحل و رهبر فرزانه‌ انقلاب اسلامی برای جهان اسلامی دانسته و از هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی در راستای تحقق این آرمان مقدس دریغ نخواهیم کرد.

2. ما روحانیان و مبلغان و ائمه جمعه و جماعات استان تهران، حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم غزه و خانه‌ها و اماکن مقدسه، به ویژه مساجد را مصداق جنایت جنگی دانسته و از همه‌ سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیرمتعهدها می‌خواهیم با اعلام مواضع صریح و مؤثر، اتخاذ تصمیم‌های باز دارنده را در محاکمه و مجازات سران گرگ‌صفت صهیونیست، در دستورکار خود قرار دهند.

3. از نگاه ما فتنه‌ تکفیری‌ها محارب و صهیونیست‌های مسلمان‌نما در سوریه و عراق حرکتی حساب ‌شده برای انحراف افکار عمومی از مسئله‌ی اول جهان اسلام است که به قصد ایجاد تفرقه بین امت اسلام طراحی شده است. فتنه داعشی‌ها روی دیگر سکه‌ی مقابله جهانی صهیونیزم بر علیه اسلام است. از این رو از همه‌ علمای بلاد اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه جهان اسلام می‌خواهیم با هوشمندی و بصیرت و ایفای نقش مؤثر، مردم مسلمان را از اهداف شوم استکبار آگاه ساخته و توطئه‌های ننگین دشمنان را خنثی و بی‌اثر سازند.

4. ما شرکت کنندگان در این تجمع، با قدرشناسی از هدایت‌های ژرف‌اندیشانه و دشمن‌شکن ولی امر مسلمین جهان، در حمایت از مردم مظلوم غزه و تسلیح مردم کرانه‌ غربی رود اردن، ضمن تشکر از تلاش‌های ارزشمند دستگاه دیپلماسی کشور از آن‌ها می‌خواهیم زمینه را برای ایجاد بسترهای لازم، در تحقق راهبرد حکیمانه رهبر حکیم امت اسلامی فراهم سازند.

5. ما راهپیمایان روز جهانی مسجد، حمایت همه جابه خود را از گروه‌های قهرمان مقاومت اسلامی در فلسطین و غزه‌ استوار اعلام داشته و از آن‌ها می‌خواهیم با هوشمندی و درک موقعیت خطیر کنونی، وحدت و همگرایی خود را بیش از پیش تقویت کرده و زمینه مناسب را در خط مقدم مقابله و جهاد بر علیه صهیونیزم، برای نابودی سریعتر رژیم رو به زوال صهیونیست فراهم کنند.

بدان امید که در روز جمعه‌ موعود و در آینده‌ای نزدیک همراه با رهبر عزیزمان، شکوهمندترین نماز جمعه‌ی تاریخ را به امامت مولایمان در مسجدالاقصی اقامه کنیم.

انَِِِِِِِِِهم یرونه بعیداً و نَراه قریبا

والسلام علیکم و رحمه‌الله

انتهای پیام »

کد N457532

وبگردی