آفتاب

دولت ژاپن به «تام کروز» جایزه سینمایی می‌دهد

دولت ژاپن به «تام کروز» جایزه سینمایی می‌دهد

دولت ژاپن از «تام کروز» بازیگر سرشناس هالیوودی با اعطای جایزه (J3C) در جریان چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های ژاپنی در هالیوود تقدیر می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جایزه سینمایی (J3C) که هرساله از سوی دولت ژاپن به یکی از شخصیتهای هالیوودی موثر در معرفی فرهنگ ژاپن در عرصه جهانی اعطاء می‌شود امسال به «تام کروز» بازیگر سرشناس هالیوودی تقدیم می‌رسد.

«تام کروز» اخیرا در فیلم «لبه فردا» بر اساس رمان ژاپنی «فقط باید بکشی» از «هیروشی ساکورازاکا» نویسنده ژاپنی بازی کرده است.


داستان این فیلم درباره سربازی به نام «ویل کیج» (با بازی تام کروز) است که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگی علیه بیگانگان، بار دیگر زنده می‌شود و به موقعیت قبلی خود باز می‌گردد، این امر باعث می‌شود تا او با هر بار کشته شدن توانایی خود را نیز افزایش داده تا حتی بتواند به گونه‌ای سرنوشت خود را تغییر دهد.

فیلم «لبه فردا» که در آن علاوه بر «تام کروز» در کنار «امیلی بلانت» ایفای نقش می‌کند با بودجه 178 میلیون دلاری تاکنون بیش از 362 میلیون دلار در گیشه جهانی فروش داشته است.


«تام کروز» تاکنون سه بار نامزد جایزه اسکار شده و ده‌ها جایزه مهم دیگر از جمله سه جایزه گلدن گلوب را به دست آورده است. وی با بازی در فیلم «تاپ گان» (۱۹۸۶) به شهرت جهانی رسید و از آن پس، بیش از دو دهه است که همچنان فعالانه در فیلمهای گوناگون حاضر می‌شود.

وی در سال 2012 به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود انتخاب شد و تاکنون 14 فیلم او موفق به فروش بیش از 100 میلیون دلار در سینماهای آمریکا و 21 فیلم با بازی او بیش از 200 میلیون دلار در سینماهای جهان فروخته‌اند.

کد N457515

وبگردی