آفتاب

رییس جمهور اندونزی: تروریست های داعش زنگ بیداری رهبران جهان را به صدا درآوردند

رییس جمهور اندونزی: تروریست های داعش زنگ بیداری رهبران جهان را به صدا درآوردند

کوالالامپور – ایرنا – رییس جمهور اندونزی پس از انتشار فیلم بریده شدن سر یک روزنامه نگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش، گفت که این گروه تروریستی زنگ بیداری رهبران جهان از جمله رهبران کشورهای اسلامی را برای مقابله با افراط گرایی در جهان به صدا درآورد.

به گزارش ایرنا، ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ رییس جمهور اندونزی روز پنجشنبه جنایات و فعالیت های گروه تروریستی و تکفیری داعش را ˈشرم آورˈ دانست و خواستار وحدت رهبران جهان اسلام برای پایان دادن به افراط گرایی شد.

وی در مصاحبه ای با یک رسانه استرالیایی در جاکارتا، افزود رفتارهای وحشیانه داعش شوکه کننده و این رفتارها از کنترل خارج شده است.

یودهویونو گفت: ما چنین رفتارهایی را تحمل نمی کنیم و فعالیت گروه تروریستی داعش را در اندونزی ممنوع اعلام کرده ایم. اندونزی یک دولت اسلامی نیست و ما به همه مذاهب احترام می گذاریم.

رییس جمهور اندونزی که هفته های آخر دوره ریاست جمهوری خود را پشت سر می گذارد، تصریح کرد که همه رهبران جهان باید مبارزه با افراط گرایی را مدنظر قرار دهند و تغییر الگو از سوی غرب و کشورهای اسلامی ضروری است. اینکه غرب چگونه به اسلام می نگرد و یا کشورهای اسلامی در مورد غرب چه تفکری دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی هم اکنون شاهد برخی فعالیت های تروریستی و گروه تکفیری داعش است. مقامات جاکارتا مدعی اند رسیدگی به این موضوع از حملات خونین در این کشور جلوگیری کرده است.

ده ها نفر از شهروندان اندونزی در حال حاضر در سوریه و عراق در کنار تروریست های داعش مشغول نبرد هستند که این امر نگرانی هایی نسبت به گسترش تفکرات گروه تروریستی داعش در اندونزی ایجاد کرده است.

رییس جمهوری اندونزی، تفکرات گروه تروریستی داعش را بر خلاف ارزش های اساسی در اندونزی دانست و گفت: هر نوع فعالیتی که به نوعی تبلیغ در مورد این گروه باشد در اندونزی ممنوع اعلام شده است.

وی همچنین از تلاش های دولت استرالیا برای ارایه پناهندگی به ایزدی ها در شمال عراق که در محاصره تروریست های داعش بودند، استقبال کرد.

ˈاسکات موریسونˈ وزیر مهاجرت استرالیا پیش از این با اظهار نگرانی از شرایط عراق اعلام کرده بود که در حال حاضر مسیحیان و ایزدی های عراق را واجد شرایط برای ارایه روادید ویژه بشردوستانه می داند.

آساق**241**1611
کد N457453

وبگردی